SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Historia administracji |
Kod przedmiotu | 10.6-WZS-AdmP-HA |
Wydział | Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie |
Kierunek | Administracja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu Historia administracji jest zapoznanie studentów z rozwojem administracji na przestrzeni poszczególnych formacji historycznych. Podstawą narracji jest właściwe określenie periodyzacji dziejów.. Przedmiot stawia sobie za cel przybliżenie studentom zasad funkcjonowania administracji w kolejnych stuleciach, z dawnymi urzędami i zasadami podziału terytorialnego poszczególnych państw. Skonkretyzowanym celem nauczania z tego przedmiotu jest zdobycie wiedzy z zakresu genezy i ewolucji władzy wykonawczej, w tym jej najważniejszej części, tj. aparatu administracyjnego. Program nauczania obejmuje zapoznanie z aparatem urzędniczym w Polsce przedrozbio-rowej, w okresie Księstwa Warszawskiego, Królestwa Polskiego, pod zaborami, w okresie międzywojnia i w latach PRL, z kompetencjami, zadaniami organizacją pracy, metodami pracy ówczesnych urzędników i budową aparatu administracyjnego.
Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu historii Polski i historii powszechnej na etapie gimnazjalnym i licealnym.
wykłady i konsultacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozyskanie wiedzy w granicach określonych zakresem tematycznym przedmiotu Historia administracji i zaprezentowanie tej wiedzy na kolokwium zaliczeniowym
lub w dodatkowym terminie wedle następujących kryteriów:
( 0 - 50)% - ndst (70 - 80)% - db
(50 - 60)% - dst (80 - 90)% - db plus
(60 - 70)% - dst plus (90 -100)% - bdb
Przy ustalaniu oceny bardzo dobrej preferowana będzie wiedza, którą student uzyskał z literatury dodatkowej.
Zmodyfikowane przez dr hab. Leszek Kania, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-01-2019 12:58)