SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing terytorialny |
Kod przedmiotu | 10.6-WZS-AdmP-MT |
Wydział | Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie |
Kierunek | Administracja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z istotą i instrumentami marketingu terytorialnego. Nabycie umiejętności w zakresie promocji jednostki samorządu terytorialnego.
Brak wymagań.
Pojęcie i cele marketingu terytorialnego. Instrumenty marketingu mix w odniesieniu do jednostki terytorialnej. Terytorium jako specyficzny produkt. Rola promocji w marketingu terytorialnym. Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym. Funkcje i typy wizerunku jednostki terytorialnej. Uwarunkowania efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych.
Dyskusja, praca w grupach, projekt, metoda przypadków.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z laboratorium składa się wynik z kolokwium (60%) oraz aktywność na zajęciach i projekt (40%). Ocena z przedmiotu jest oceną z laboratorium.
1. Duczkowska - Piasecka M., Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich? Difin, Warszawa 2013.
2. Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
3. Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
4. Szromnik A., Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków 2018.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Świątkowska (ostatnia modyfikacja: 09-12-2018 13:51)