SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing terytorialny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing terytorialny
Kod przedmiotu 10.6-WZS-AdmP-MT
Wydział Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie
Kierunek Administracja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Świątkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z istotą i instrumentami marketingu terytorialnego. Nabycie umiejętności w zakresie promocji jednostki samorządu terytorialnego.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

Pojęcie i cele marketingu terytorialnego. Instrumenty marketingu mix w odniesieniu do jednostki terytorialnej. Terytorium jako specyficzny produkt. Rola promocji w marketingu terytorialnym. Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym. Funkcje i typy wizerunku jednostki terytorialnej. Uwarunkowania efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych.

Metody kształcenia

Dyskusja, praca w grupach, projekt, metoda przypadków.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę z laboratorium składa się wynik z kolokwium (60%) oraz aktywność na zajęciach i projekt (40%). Ocena z przedmiotu jest oceną z laboratorium.

Literatura podstawowa

1. Duczkowska - Piasecka M., Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich? Difin, Warszawa 2013.

2. Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.

3. Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

4. Szromnik A., Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków 2018.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Świątkowska (ostatnia modyfikacja: 09-12-2018 13:51)