Lektorat obejmuje utrwalenie, rozwijanie oraz doskonalenie 4 umiejętności językowych czytania, mówienia, słuchania oraz pisania. Studenci w trakcie zajęć utrwalają oraz rozszerzają swoje dotychczasowe wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki, oraz poznają i utrwalają elementy języka specjalistycznego zakresu energetyki. Celem zajęć jest przygotowanie studenta do wykorzystania nabytych sprawności językowych w praktyczny sposób w realnych sytuacjach życiowych oraz w życiu zawodowym. Ponadto, student zostaje uwrażliwiony na istotne różnice kulturowe oraz różnice pomiędzy systemem edukacyjnym Polski, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Wymagania wstępne
Język angielski w zakresie podanym dla semestru I.
Zakres tematyczny
Zagadnienia z gramatyki
mowa zależna (zdania twierdzące, pytające oraz rozkazujące w tym prośby i sugestie);
czasowniki (czasowniki złożone „phrasal verbs”, czasowniki modalne, czasowniki modalne w przeszłości, konstrukcje z wyrażeniami so, neither oraz nor);
konstrukcje bezokolicznikowe oraz gerundialne po określonych czasownikach;
Tematyka i słownictwo
Energy saving (Oszczędzanie energii);
Renewable Energy sources (Odnawialne źródła energii);
Biomass;
Emissions trading (Handel uprawnieniami do emisji);
Funkcje językowe
Wyrażanie prośby i podziękowania; przepraszanie i usprawiedliwianie się;
Replying to a letter of complaint (Odpowiedź na list z reklamacją);
Formal and informal writing (Formalny i nieformalny styl pisania listów/pism).
Metody kształcenia
Metody eksponujące: drama, metoda symulacyjna.
Metody poszukujące: giełda pomysłów.
Metody ćwiczeniowo - praktyczne: ćwiczeniowa, praca indywidualna - ćwiczenia praktyczne, praca zespołowa - projekt.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
zaliczenie wszystkich pisemnych testów w semestrze (3 pisemne testy sprawdzając w semestrze);
ocena z prezentacji, samodzielnego wykonywania prac domowych lub zadanych prac pisemnych sprawdzających umiejętność pisania dłuższych lub krótszych form np. listów, maili, raportów;
ocena aktywności na zajęciach, zaangażowania oraz przygotowania studentów do zajęć;
obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze).
Literatura podstawowa
Autorskie materiały wykładowcy
Domański P. English in Science and Technology. Wydawnictwo Naukowo –Techniczne WNT, Warszawa, 2008
Johnson Ch. Intelligent Business; Longmal, 2006
Soars J., Soars L. New Headway Intermediate, Oxford University Press, 2009
Dooley J., Evans V. Grammarway, Express Publishing, 2010
Murphy R. English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1999
Thomson A.J., Martinet A.V. A Practical English Grammar, Oxford University Press, 1998
Cieślak M. English Repetytorium Tematyczno – Leksykalne, Wagros, Poznań, 1997
Skrzyńska M., Jaworska T. Słownik naukowo – techniczny polsko – angielski i angielsko – polski, Wydawnictwo Naukowo –Techniczne, Warszawa, 2003
Nowy Słownik Fundacji Kościuszkowskiej polsko – angielski i angielsko-polski, Wydanie I
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.