SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie informacyjne i systemy rezerwacyjne w turystyce |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-TiS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
- Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z dystrybucją
- Zapoznanie ze specyfiką dystrybucji usług turystycznych
- Zapoznanie z głównymi zjawiskami zachodzącymi w dystrybucji usług turystycznych
- Zapoznanie z podstawowymi systemami dystrybucyjnymi używanymi w świadczeniu usług turystycznych
- Zaznajomienie z przepisami prawa dot. dystrybucji usług turystycznych
- Opanowanie podstawowych technik informatycznych w obsłudze programów dystrybucyjnych
Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce
- Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych.
- Podstawowe techniki dystrybucyjne.
- Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.
- Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.
- Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.
- Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.
- Wpływ Internetu na rynek turystyczny.
- System rezerwacyjny Amadeus Vista.
- System rezerwacyjny Iris.
- System rezerwacyjny Toma.
- System rezerwacyjny Merlin.
- Systemy rezerwacyjne do dystrybucji usług hotelowych: merigo, bedsonline, booking.com, expedia
- Społecznościowe portale turystyczne; holidaycheck, tripadvisor, zoover
- praca z komputerem
- praca z materiałami szkoleniowymi AMADEUS POLSKA
- prezentacje studentów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- ocena zadań wykonywanych przez studenta w toku zajęć,
- ocena działań wykonywanych samodzielnie przez studenta na platformie AMADEUS
Wallis, A. 2000. Komputerowe systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych. [w:] Szwichtenberg A.; Deluga W. red. Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin,
W. Z. Chmielowski — Systemy informacji i rezerwacji w turystyce, Kraków, 2008, Krakowskiej Akademii
Nalazek, M. i in. 2003. Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie. Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa,
Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 19-04-2019 07:56)