SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekonomika integracji europejskiej |
Kod przedmiotu | 14.3-WZ-ZarzP-EIE |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania Unii Europejskiej ze szczególnym naciskiem na kwestie ekonomiki integracji europejskiej (integracji rynków). Dodatkowym celem jest identyfikacja najważniejszych współczesnych wyzwań i zagrożeń, wyznaczających nowe perspektywy procesu integracji europejskiej.
brak
Wykład:
Ewolucja procesu integracji europejskiej. Przyczyny integracji ekonomicznej w Europie. Etapy integracji europejskiej. Modele i formy integracji europejskiej. Podstawowe elementy prawa Unii Europejskiej. System finansowy UE. Polska w procesie integracji europejskiej „wszerz i w głąb”. Polityka pieniężna Polski a strefa euro. Polityka konkurencji. Integracja sąsiedzka. Znaczenie euroregionów. Polityka rolna w Unii Europejskiej. Polityka ochrony środowiska.
Ćwiczenia:
Instytucje i organy UE. Unia celna. Wspólny rynek. Unia walutowa. Teoria optymalnego obszaru walutowego. Teoria konwergencji. Unia Gospodarcza i Walutowa. Integracji polityk – wybrane polityki UE. Budżet ogólny Unii Europejskiej jako element systemu finansowego UE.
Wykład konwencjonalny z zastosowaniem metody wizualizacji (materiał ilustrowany z rzutnika pisma lub multimedialnego);
Ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym, wykorzystanie studiów przypadków.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%).
Student zobowiązany jest do zaliczenia egzaminu w formie pisemnego testu składającego się z pytań wielokrotnego wyboru obejmującego zakres wiedzy prezentowanej na wykładzie. Zaliczenie wykładu przysługuje studentowi, który udzieli nie mniej niż 55% poprawnych odpowiedzi.
Aby zaliczyć ćwiczenia student zobowiązany jest:
Zmodyfikowane przez dr Anna Niewiadomska (ostatnia modyfikacja: 06-05-2019 23:57)