SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium dyplomowe 3 |
Kod przedmiotu | 14.3-WZ-EkoPD-SD3 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 15 |
Występuje w specjalnościach | Ekonomia i organizacja ochrony zdrowia, Ekonomia menedżerska, Ekonomia przedsiębiorstwa, Rachunkowość i doradztwo finansowe |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 60 | 4 | 54 | 3,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem seminarium jest po pierwsze – poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru i uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim. Drugim celem jest wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury. Student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania danego problemu badawczego. Trzecim celem seminarium jest napisanie pracy.
Student ma wiedzę zgodną z programem studiów na kierunku Ekonomia. Umie przygotowywać prezentacje multimedialne. Wykazuje gotowość do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Jest otwarty na pracę w zespole.
Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy. Przedłożenie wstępu, zakończenia, bibliografii. Korekta poszczególnych tekstów. Krytyczna dyskusja nad tekstami przygotowanymi przez studentów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena formująca - na podstawie udziału w dyskusji podczas prezentacji przygotowanych tekstów innych członków grupy seminaryjnej. Ocena ostateczna - na podstawie ocen formujących oraz dwóch prezentacji pracy magisterskiej: 1) analiza literaturowa problemu oraz analiza uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych funkcjonowania podmiotu, w którym prowadzone są badania, 2) analiza stanu istniejącego w podmiocie w zakresie określonym tematem pracy magisterskiej oraz koncepcja/projekt rozwiązania problemu
1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009. 3. Pieter J., Zarys metodologii prac naukowych, PWN, Warszawa 1975. 4. Wójcik, K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Placet, Warszawa, 2005. 5. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2010. 6. Popławski S., Skawińska E. (red.). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. 7. Regulamin studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.
Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.
PROGRAM OPRACOWALI: pracownicy Wydziału Ekonomii i Zarządzania stanowiący minimum kadrowe na kierunku Ekonomia prowadzący badania w obszarze danej specjalności
Zmodyfikowane przez dr Dorota Roszkowska-Hołysz (ostatnia modyfikacja: 25-04-2019 17:39)