SylabUZ

Generate PDF for this page

MANAGING EMPLOYEES CREATIVITY - course description

General information
Course name MANAGING EMPLOYEES CREATIVITY
Course ID 04.0-WZ-EkoPD-ZKP
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study economics
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Managerial economics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marta Moczulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest  zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą kreatywności pracowników oraz rozwinięcie umiejętności i kompetencji w zakresie wyzwalania/wzmacniania kreatywności pracowników w organizacji.

Prerequisites

-

Scope

W ramach prowadzonych wykładów: Znaczenie kreatywności dla realizacji celów organizacji, elastyczności jej funkcjonowania, efektów ekonomicznych. Zarządzanie wiedzą a kreatywność pracowników. Innowacja - twórczość – kreatywność. Komponenty kreatywności. Bariery kreatywności. Znaczenie uczenia się. Różne typy uczenia organizacyjnego. Kształtowanie kultury sprzyjającej kreatywności. Rozwiązania strukturalne szansą na intensyfikację kreatywności.

W ramach prowadzonych ćwiczeń: Cechy osoby kreatywnej. Możliwości wyzwalania/wzbudzania kreatywności pracowników. Metody intensyfikowania kreatywności pracowników. Techniki redefiniowania problemów. Rola menedżera w wyzwalania kreatywności pracowników.

Teaching methods

Wykład - konwencjonalny

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, zadania warsztatowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U01, K_U02, K_U05, K_U06, K_U08, K_U10, K_U11; K_K04):

  • wykonanie zadań ocenianych punktowo;
  • kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów i ćwiczeń - pytania otwarte (problemowe). 

Ocena końcowa zależy od liczby uzyskanych punktów z kolokwium i zadań. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 65% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry.

Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W07, K_W12, K_K01; K_K04): zaliczenie pisemne – pytania zamknięte (testowe). Ocena zależy od liczby uzyskanych punktów. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 70% dostateczny plus; 80% dobry; 90% - dobry plus, powyżej 95% - bardzo dobry.

Warunkiem przystąpienia do zaliczenia z wykładów jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu

Recommended reading

  1. Brzeziński M., Organizacja kreatywna, Warszawa 2009.
  2. Fazlagić J., Kreatywni w biznesie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2015.
  3. Robinson K., Oblicza umysłu. Ucząc Się Kreatywności, Element, Kraków 2010.
  4. Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa 1992.
  5. Stankiewicz J., Moczulska M., Kształtowanie innowacyjności pracowników w organizacji sieciowej, „Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i zmienność”, PWSZ, Tarnobrzeg 2008.
  6. Stankiewicz J., Moczulska M., Od zarządzania wiedzą do wzbudzania innowacyjności członków organizacji, w: J.Stankiewicz (red.) Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, cz. 1, Zielona Góra 2002.
  7. Stankiewicz J., Możliwości wyzwalania i intensyfikowania zachowań twórczych pracowników, ”Management”vol.3, nr 2, Zielona Góra 1999
  8. West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa 2001.
  9. Proctor T. Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.

Further reading

  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Warszawa 2000
  • Sikorski Cz., Ludzie nowej organizacji, Łódź 1998
  • Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2012
  • Zarządzanie kreatywnością w organizacji, Harvard Business Essencial, Warszawa 2005
  • Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna, Warszawa 2002
  • Kuśpit M., Tychmanowicz A., Zdybel J. (red.), Twórczość, kreatywność, innowacyjność : wybrane zagadnienia,Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2015

Notes


Modified by dr hab. Marta Moczulska (last modification: 08-05-2019 11:35)