SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Andragogika i problemy doskonalenia zawodowego służby bhp |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-D-27_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z istotą i założeniami kształcenia/dokształcania/doskonalenia zawodowego osób dorosłych.
Brak wymagań.
Edukacja permanentna, jako proces całożyciowy. System pojęciowy andragogiki jako pedagogiki dorosłych. Współczesne problemy oświaty dorosłych w służbach bhp. Specyfika procesu nauczania dorosłych w zakresie bhp. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego wśród pracowników zajmujących się zagadnieniami bhp. Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych oferowane dla służb bhp. Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych w ramach bhp. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników służb bhp. Wspomaganie pracowników służb bhp w procesie doskonalenia zawodowego.
Wykład: konwencjonalny, pokaz, demonstracja
Ćwiczenia: ćwiczenia, metoda projektu, dyskusja problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczany jest w formie pisemnego kolokwium (min. 51% na pozytywne zaliczenie).
Ćwiczenia: na podstawie oceniony zaprezentowanych przez studentów referatów i prac pisemnych (na zal.).
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.
1. Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. Fabiś A. (red.), Wyzwania współczesnej edukacji dorosłych. Andragogika jako przedmiot akademicki, Mysłowice-Zakopane 2004.
3. Marczuk M. (red.), Problemy i dylematy andragogiki, Lublin-Radom 1994.
4. Problemy Profesjologii - półrocznik
5. Wach K., Europejski rynek pracy, Kraków 2007.
Zmodyfikowane przez dr Aneta Klementowska (ostatnia modyfikacja: 26-04-2019 18:41)