SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie
Kod przedmiotu 03.6-WA-MalD-SMGR-Ć-S14_pNadGenLYE2A
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 10
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Roman Sapeńko, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

 

Przygotowanie studentów do wykonania pracy dyplomowej, która powinna być dowodem samodzielnego myślenia i umiejętności korzystania z literatury oraz rozwiązywania podstawowych problemów badawczych. Założonym wynikiem szkolenia jest osiągnięcie jak najwyższego poziomu opracowanych prac magisterskich. Seminarium winno być treningiem umiejętności uczenia się, pracy zespołowej, podejmowania decyzji oraz pisania syntetycznych raportów.

Wymagania wstępne

Umiejętność formułowania myśli na piśmie, sporządzania raportów naukowych, notatek, pisania krótkich form publicystycznych i naukowych.

Zakres tematyczny

Krytyka narracji naukowej. Metody badawcze w pracach naukowych.

Opracowanie materiału (analiza ilościowa i jakościowa), Techniki narracji naukowej.

Przedłożenie I wersji rękopisu, poprawki, dyskusja nad stylem i przejrzystością. Przygotowanie pracy do druku. Przygotowanie do obrony problematyki poruszanej w pracy podczas egzaminu dyplomowego. Przebieg egzaminu dyplomowego (przepisy dotyczące plagiatu, regulamin uczelni itp.

Metody kształcenia

Dyskusja, metaplan, burza mózgów, metoda problemowa. Referowanie opracowanego materiału. Praca koncepcyjna i problemowa. Definiowanie pojęć. Twórcze rozwiązywanie problemów. Metody aktywizujące (burza mózgów, projekty, dyskusje).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Przedstawienie koncepcji pracy, zreferowany rozdział, udział w zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Becker Howard S. Warsztat pisarski badacza, Warszawa 2013.  
  2. Eco U. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
  3. Kozłowski H. Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa 2009.
  4. Seweryniak H. Metodyka uczenia się pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
  5. Szkutnik Z. Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań 2005.

Literatura uzupełniająca

  1. Pułło A. Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów. Warszawa 2000.
  2. Oliver P. Jak pisać prace uniwersyteckie? Kraków 1999.
  3. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Warszawa 1998.
  4. Urban S. Jak napisać dobrą pracę magisterską? Wrocław 1997.

Uwagi

W ramach zajęć będą odbywać się 2 godziny konsultacji tygodniowo.


Zmodyfikowane przez dr hab. Roman Sapeńko, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-06-2019 10:26)