SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komiks i rysunek koncepcyjny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komiks i rysunek koncepcyjny
Kod przedmiotu 03.1-WA-MalarP-KiR-S16
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student uczy się integracji zróżnicowanych doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - gotowych ilustracji, komiksów lub złożonych rysunków koncepcyjnych. Dostosowujemy umiejętność rysunku koncepcyjnego i posługiwania się językiem plastycznym komiksu do określonych realizacji. Jednym z celów jest świadome zastosowanie różnych stylistyk i tworzenie własnego stylu w realizacjach cyklu ilustracji lub komiksu. Student uczy się umiejętnie dobierać styl i konwencję do realizacji. Nauka jest poszerzona o zagadnienia związane ze sprzedażą gotowych realizacji oraz realia kontaktu z ich współtwórcami.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności w zakresie rysunku i kompozycji.

Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.

 

Zakres tematyczny

Złożone kompozycje z zakresu rysunku koncepcyjnego i architektonicznego.

Realizacja komiksów i rysunków satyrycznych - autorskich oraz reklamowych.

Zastosowanie umiejętności ogólnych i specjalistycznych malarza w praktyce ilustracji i komiksu.

Dobór stylu i konwencji do realizacji.

Metody kształcenia

Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.

Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.

Nauka organizacji pracy właściwej dla tematyki zajęć.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.

Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.

 


 

Literatura podstawowa

Wojciech Frenzblau, Michał Gałek, Michał Uruszczak Podstawy rysunku architektonicznego i krajobrazowego, wyd Atropos

Kraków 2012

Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,Warszawa 1979

Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008

Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010

Literatura uzupełniająca

Strony internetowe poświęcone rysunkowi koncepcyjnemu.

Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu i ilustracji.

Uwagi

W ramach zajęć będą odbywać się 2 godziny konsultacji tygodniowo.


Zmodyfikowane przez mgr Szymon Teluk (ostatnia modyfikacja: 28-06-2019 13:46)