SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rzeźba - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rzeźba
Kod przedmiotu 03.1-WA-AWP-RZBA-Ć-S14_genXFEAW
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Jarosław Dzięcielewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie nabytych umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza i umiejętności  rzeźbiarskie, a także pokrewnych technik plastycznych. Podstawowa świadomość bryły, przestrzeni i relacji z tym związanych.

Zakres tematyczny

Wykonywanie zadań  o wyższym poziomie abstrakcji. Uwzględnienie programu przedmiotu  pod kontem jego charakterystyki . Ukazanie wiedzy i umiejętności potrzebnej i przydatnej w realizacji zadań wynikających z programu pracowni rzeźby.. Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego, rzeźbiarskie studium natury, studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni, realizacja własnych - sformułowanych przez studentów tematów.

Metody kształcenia

Indywidualna praca i dyskusja  ze studentem. Poszukiwania własnych form, przekonań, uzasadnień i środków wyrazu artystycznego. Zapoznawanie grupy z możliwościami technologicznymi związanymi z zakresem tematycznym przedmiotu i koncepcjami prac poszczególnych studentów. Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich. Zachęcanie do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań i wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu. Prace eksperymentalne w pracowni.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Frekwencja, aktywność na zajęciach, realizacja i rozumienie zadań, śród-semestralne i końcowo-semestralne przeglądy prac.

Literatura podstawowa

  1. A. Kępińska- ,,Energie sztuki”, Wydawnictwo Wiedza Powszechna - 1990

  2. G.Dziamski - ,,Wolność od intelektu?”, Zeszyty kulturoznawcze - Wrocław 1990

  3. LBrogowski- ,,Sztuka i człowiek”, - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne- 199

  4. Leszek Brogowski - "Sztuka w obliczu przemian" , Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - Warszawa 1990

Literatura uzupełniająca

  1.  Zbigniew Warpechowski- ,,Zasobnik", Wydawnictwo  Obraz Słowo Terytoria - 1998
  2. Władysław Kopaliński - ,,Słownik symboli”, wydawnictwo - ,,Wiedza Powszechna” - Warszawa 1990 r.
  3. Józef Czapski- ,,Patrząc" - Wydawnictwo  Znak - Kraków 1983
  4. Bieżące publikacje na temat sztuki współczesnej

 

  

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 20-05-2019 19:58)