SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rzeźba |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-AWP-RZBA-Ć-S14_genXFEAW |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie nabytych umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.
Podstawowa wiedza i umiejętności rzeźbiarskie, a także pokrewnych technik plastycznych. Podstawowa świadomość bryły, przestrzeni i relacji z tym związanych.
Wykonywanie zadań o wyższym poziomie abstrakcji. Uwzględnienie programu przedmiotu pod kontem jego charakterystyki . Ukazanie wiedzy i umiejętności potrzebnej i przydatnej w realizacji zadań wynikających z programu pracowni rzeźby.. Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego, rzeźbiarskie studium natury, studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni, realizacja własnych - sformułowanych przez studentów tematów.
Indywidualna praca i dyskusja ze studentem. Poszukiwania własnych form, przekonań, uzasadnień i środków wyrazu artystycznego. Zapoznawanie grupy z możliwościami technologicznymi związanymi z zakresem tematycznym przedmiotu i koncepcjami prac poszczególnych studentów. Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich. Zachęcanie do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań i wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu. Prace eksperymentalne w pracowni.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Frekwencja, aktywność na zajęciach, realizacja i rozumienie zadań, śród-semestralne i końcowo-semestralne przeglądy prac.
A. Kępińska- ,,Energie sztuki”, Wydawnictwo Wiedza Powszechna - 1990
G.Dziamski - ,,Wolność od intelektu?”, Zeszyty kulturoznawcze - Wrocław 1990
LBrogowski- ,,Sztuka i człowiek”, - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne- 199
Leszek Brogowski - "Sztuka w obliczu przemian" , Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - Warszawa 1990
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 20-05-2019 19:58)