SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komiks |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-SWD-Kom-S18 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Student uczy się integracji doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - plansz lub przestrzennych komiksów. Program semestru rozwija wcześniejszą wiedzę opartą o reguły i tradycję budowy komiksu i próbuje twórczo wykorzystać je w celu zmiany ich jakości i znaczeń. Realizujemy to przez zastosowanie metod sztuk wizualnych i eksperymentów w odniesieniu do komiksu konwencjonalnego: narracja linearna jest przekształcana w symultaniczną lub zaburzana, manipulacja czasem następstw w sekwencji kadrów za pomocą kierunku czytania i operowania płaszczyzną, stosowanie metody ograniczania środków wyrazu, zmiana ról form ikono-lingwistycznych, stosowanie niekonwencjonalnych stylów malarskich i rysunkowych w budowie kadru. Celem ostatecznym jest zastosowanie komiksu jako artystycznej wypowiedzi twórczej w opozycji do tradycji i wypraktykowanych w kulturze masowej konwencji.
Podstawowe umiejętności i wiedza w zakresie budowy komiksu.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Przekraczanie granic konwencji i tradycji w zakresie komiksu.
Komiks jako autorska i zindywidualizowana wypowiedź artystyczna w zakresie pomysłu i formy.
Zastosowanie i integracja umiejętności z innych dziedzin artystycznych w praktyce komiksu autorskiego.
Dobór stylu i konwencji do realizacji.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nauka organizacji pracy i systematyki właściwej dla tematyki zajęć.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.
Sztuka i percepcja wzrokowa, R. Arnheim,Warszawa 1979
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu artystycznego realizowane w ramach międzynarodowych ruchów artystycznych Constrained comics oraz OuBaPo
Zmodyfikowane przez mgr Szymon Teluk (ostatnia modyfikacja: 28-06-2019 13:26)