SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego kształcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejętności czytania, pisania i słuchania w języku angielskim.
  2. Breaking the silence - słuchanie tekstu i opisywanie przedstawionych zdjęć - praca w parach.
  3. Instalacje jako rodzaj sztuki. Słuchanie tekstu dotyczącego istoty instalacji jako sztuki. Dyskusja w grupach i na forum. Opracowywanie własnych instalacji jako auto-prezentacja. Self portarait w języku angielskim.
  4. Lost in Translation. Praca z tekstem. Używanie przymiotników do opisywania sztuki i literatury. Opisywanie dzieł sztuki, dzieł literackich, itp., w języku angielskim.
  5. Criteria that need to be met to make a professional translation. Praca na podstawie artykułu zaczerpniętego z online.
  6. Addiction. Rodzaje uzależnienia. Czytanie tekstu i dyskusja w grupach, użycie przymiotników z przyimkami - ćwiczenia - test sprawdzający.
  7. Kolory w życiu. Dyskusja w parach lub grupach na temat funkcji kolorów w sztuce, dekoracji wnętrz, handlu, reklamie, itp. Praca pisemna - wypowiedź pisemna na temat wpływu kolorów i jego stopnia w naszym życiu.
  8. Testy poziomowe sprawdzające postępy studenta w uzyskaniu poziomu B2.
  9. Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer. Dyskusja w grupach lub parach.
  10. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foriegn; language?
  11. When a tattoo becomes taboo - praca z tekstem. Dyskusja. Studenci układają pytania w parach dla innych studentów.
  12. Prezentacje indywidualne z użyciem PowerPoint lub Prezzie.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, korzystanie z wybranej literatury, czytanie i interpretacja tekstów, praca w grupach i parach. Korzystanie ze źródeł internetowych i tłumaczenie tekstów. Teoretyczne i praktyczne zasady gramatyki na poziomie B1 i B2. Dyskusje na podane przez prowadzącego tematy. Ćwiczenie dialogów sytuacyjnych w parach. Przygotowywanie indywidualnych prezentacji.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja - testy sprawności językowych, testy gramatyczne na poziomie B1/B2, prezentacje indywidualne, referaty, udział w zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli KA1-U23.

Studenci musza zaliczyc material realizowany podczas ich nieobecnosci.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden, C. 2008, New English File-intermediate, Oxford University Press.
  2. Davis, P. and Falla, T. 2008 FCE result, University Press, Oxford.
  3. Hughes, D and Lawlor, P.2007, ESOL EXEMPLARS,DfES publications, Nottingham.
  4. O'Connel Sue1993 Focus on Advanced English CAE, Liongman.
  5. English File Advanced Student's Book, Oxenden, C, 2008, New University Press.Oxford.
  6. Norris,Roy. Ready For First.Macmillan.
  7. Latham-Koenig,Ch., English File Intermediate, Oxford University Press.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Sion, C., 2001, Creating conversation in class, First Person Publishing Teaching Proffesional, London.
  2. Cotton, D. and Falvey, D., 2000, Market Leader- Intermediate Business.
  3. Materiały źródłowe zaczerpnięte z internetu oraz materiały przygotowane przez studentów.

Uwagi

Zaliczenie materialu realizowanego podczas studenta nieobecnosci oraz ustna prezentacja jest podstawowym kryterium uzyskania oceny pozytywnej z jezyka angielskiego.


Zmodyfikowane przez dr Patrycja Wilczek-Sterna (ostatnia modyfikacja: 26-06-2019 13:13)