SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wykład monograficzny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wykład monograficzny
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-WyMon-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest uzupełnienie oferty przedmiotów o treści dotyczące filozofii sztuki, estetyki i krytyki sztuki. Zagadnienia te powinny być prezentowane w kontekście pracy studentów nad ich programem artystycznym i powinny służyć poszerzeniu horyzontów i nakreśleniu nowych obszarów artystycznych poszukiwań. Część wykładów mogą stanowić spotkania z wybitnymi twórcami, niekoniecznie muzykami, którzy prezentować będą swój warsztat, filozofię i proces twórczy.

Wymagania wstępne

Zaliczony pozytywnie semestr 4 studiów

Zakres tematyczny

Przykładowe tematy:

[1] Improwizacja jako metoda działania twórczego. Prakseologia swobodnej improwizacji w muzyce. [2] Muzyka i estetyka muzyki w kulturach:

a) perspektywa europejska
b) perspektywa kultur pozaeuropejskich - Daleki Wschód i Indie
 

[3] Filozofia sztuki - główne zagadnienia. [4] Filozoficzne założenia neo-awangardy XX wieku, czyli filozofia i muzyka po zwrocie audytywnym - sound studies, sound art i listening philosophy. [5] Transkulturowa filozofia muzyki. [6] Jazz jako przedmiot krytyki muzycznej. [7] Polska krytyka jazzowa – istota, dzieje zagadnienia, przemiany.

Metody kształcenia

Wykład

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach.

Literatura podstawowa

Nowa muzyka amerykańska pod redakcją Jana Topolskiego. Krakowskie Biuro Festiwalowe, Kraków 2010;

Christoph Cox, Daniel Warner: Audio Culture. Readings In Modern Music. Continuum 2004 

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Tematyka zajęć uzależniona jest od zaproszonego wykładowcy.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 26-06-2019 23:11)