SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Improwizacja fortepianowa |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-IFO-Ć-S14_pNadGenVC45P |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaliczenie III semestru magisterskich studiów uzupełniających.
Zdwojenia i zwielokrotnienia melodii i planów brzmieniowych.
Praktyczna realizacja akompaniamentu do piosenek oraz wstępu i zakończenia.
Improwizacja małych form muzycznych na podstawie schematów harmonicznych.
Realizacja zapisu funkcyjnego (klasycznego i stosowanego w muzyce rozrywkowej – podstawy harmonii jazzowej).
Praktyczne ćwiczenia przy instrumencie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie praktycznej realizacji wybranych zadań z zakresu improwizacji fortepianowej.
1. W. Olszewski, Podstawy harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozwywkowej, PWM Kraków, 2009
2. M. Kubina-Skarbowska, Podstawy improwizacji fortepianowej, Uniw. Siąski, 1996
3. A.Koszewski, Materiały do nauki improwizacji fortepianowej, PWSM Poznań, 1968
4. W.Lutosławski, Bukoliki, Melodie ludowe (na fortepian)
5. B.Bartok, Mikrokosmos cz.III-VI
6. Materiały własne
1. D. Aldis, A Classical Approach to Jazz Piano Improvisation, Hal Leonard Corporation, 2003
3. P. Kałużny, Skale muzyczne we współczesnej harmonii tonalnej, AM Poznań, 1993
4. W. Olszewski, Sztuka improwizacji jazzowej, PWM, Kraków, 2012
Zmodyfikowane przez dr Michał Kocot (ostatnia modyfikacja: 11-06-2019 17:13)