SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Physics of computer games |
Kod przedmiotu | 13.2-WF-FizD-PN-S19 |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Fizyka komputerowa |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is to familiarize students with the methods of computer physics used in computer games and animation.
1. Knowledge of the dynamics of a material point and rigid body.
2. Knowledge of numerical methods
3. Knowledge of the basics of computer simulations
4. Programming in Python and / or C ++
5. Knowledge of the Linux operating system
1. Algorithms for solving equations of motion
2. Systems of non-interacting particles - "particle dynamics"
3. Masses connected by springs - "cloth simulations"
4. Dynamics of a rigid body - "ragdoll simulations"
5. Physics laws and simulations of real objects in games (simulators)
6. Methods of statistical physics in computer games - herd behavior, randomness
Laboratory exercises, project method, group work, ideas exchange, brainstorming, presentation, work with documentation, independent acquisition of knowledge.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Semester project - 70% of the grade
Activity during classes - 30% of the grade
1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003
2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010
3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005
Internet
Zmodyfikowane przez dr Marcin Kośmider (ostatnia modyfikacja: 10-06-2019 22:27)