SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Physics of computer games - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Physics of computer games
Kod przedmiotu 13.2-WF-FizD-PN-S19
Wydział Wydział Fizyki i Astronomii
Kierunek Fizyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Fizyka komputerowa
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Marcin Kośmider
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the methods of computer physics used in computer games and animation.

Wymagania wstępne

1. Knowledge of the dynamics of a material point and rigid body.

2. Knowledge of numerical methods

3. Knowledge of the basics of computer simulations

4. Programming in Python and / or C ++

5. Knowledge of the Linux operating system

Zakres tematyczny

1. Algorithms for solving equations of motion

2. Systems of non-interacting particles - "particle dynamics"

3. Masses connected by springs - "cloth simulations"

4. Dynamics of a rigid body - "ragdoll simulations"

5. Physics laws and simulations of real objects in games (simulators)

6. Methods of statistical physics in computer games - herd behavior, randomness

Metody kształcenia

Laboratory exercises, project method, group work, ideas exchange, brainstorming, presentation, work with documentation, independent acquisition of knowledge.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Semester project - 70% of the grade

Activity during classes - 30% of the grade

Literatura podstawowa

1. Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg , Helion 2003

2. Game Physics Engine Development, Millington Ian, Focal Press, 2010

3. Physics for Game Programmers, Grant Palmer, Apress 2005

Literatura uzupełniająca

Internet

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marcin Kośmider (ostatnia modyfikacja: 10-06-2019 22:27)