SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Budowa powieści i scenariusza - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Budowa powieści i scenariusza
Kod przedmiotu WA--BudPowScen-Ć-POD16_pNadGenGYFNF
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Ilustracja i komiks z elementami concept art
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
  • mgr Szymon Teluk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 6
(w tym jako e-learning)
0,4
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

 Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadami budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji dzieła literackiego i scenariusza. Przedmiot uczy pisania własnych scenariuszy komiksowych i filmowych oraz przekładania i interpretowania dzieł narracyjnych. Prezentacja współczesnych realiów wydawniczych i marketingowych.

Przedmiot przygotowuje do praca ilustratora lub rysownika storyboardów wymaga znajomości zasad budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji narracji. Student poznaje ponadto realia wydawnicze dzisiejszych czasów.

 

Wymagania wstępne

Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni.

Zakres tematyczny

 Kształtowanie scenariusza, filmowego i komiksowego.

Tworzenie dzieła narracyjnego.

Kreowanie świata przedstawionego oraz profilów psychologicznych postaci występujących w dziele.

Omówienie gatunków filmów, komiksów i książek i ich analiza z perspektywy budowy fabuły.

Przygotowywanie konspektów dzieła narracyjnego.

Pisanie planów scenariusza lub dzieła literackiego

Metody kształcenia

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.

Literatura podstawowa

Scenariusz; niedoskonałe odbicie filmu, Maciej Karpiński, wyd. Rabid, Warszawa 2004

Jak napisać scenariusz filmowy? Robin U. Rusin, William Missouri Downs, Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca

Danse Macabre Stephen King wyd. Prószyński i S-ka 2005

Alchemia scenariusz filmowego, Piotr Wereśniak, dodatek do magazynu film 5/2000, Warszawa 2000

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2019 20:52)