SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budowa powieści i scenariusza |
Kod przedmiotu | WA--BudPowScen-Ć-POD16_pNadGenGYFNF |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Ilustracja i komiks z elementami concept art |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 6 (w tym jako e-learning) |
0,4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadami budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji dzieła literackiego i scenariusza. Przedmiot uczy pisania własnych scenariuszy komiksowych i filmowych oraz przekładania i interpretowania dzieł narracyjnych. Prezentacja współczesnych realiów wydawniczych i marketingowych.
Przedmiot przygotowuje do praca ilustratora lub rysownika storyboardów wymaga znajomości zasad budowy dzieła narracyjnego. Omówienie różnych strategii w tworzeniu fabuł w sztukach narracyjnych, kreacja postaci i świata przedstawionego oraz rola punktów zwrotnych w kompozycji narracji. Student poznaje ponadto realia wydawnicze dzisiejszych czasów.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni.
Kształtowanie scenariusza, filmowego i komiksowego.
Tworzenie dzieła narracyjnego.
Kreowanie świata przedstawionego oraz profilów psychologicznych postaci występujących w dziele.
Omówienie gatunków filmów, komiksów i książek i ich analiza z perspektywy budowy fabuły.
Przygotowywanie konspektów dzieła narracyjnego.
Pisanie planów scenariusza lub dzieła literackiego
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Scenariusz; niedoskonałe odbicie filmu, Maciej Karpiński, wyd. Rabid, Warszawa 2004
Jak napisać scenariusz filmowy? Robin U. Rusin, William Missouri Downs, Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2010
Danse Macabre Stephen King wyd. Prószyński i S-ka 2005
Alchemia scenariusz filmowego, Piotr Wereśniak, dodatek do magazynu film 5/2000, Warszawa 2000
Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-05-2019 20:52)