SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Sporty rekreacyjne do wyboru: tenis stołowy |
Kod przedmiotu | 16.1--WF3PP-PW6SRts-S20 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki gry i metodyki nauczania tenisa stołowego. Nabycie umiejętności wykorzystania sprzętu do tenisa stołowego w prowadzeniu i organizowaniu zajęć na różnych etapach edukacyjnych w szkole. Opanowanie umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć w różnych formach.
Wiadomości i umiejętności z zakresu metodyki wychowani fizycznego, fizjologii wysiłku fizycznego
Laboratorium: wykorzystanie tenisa stołowego w wychowaniu fizycznym i rekreacji, w organizacji czasu wolnego. Terminologia i oznaczenie elementów gry, systematyka uderzeń. Ćwiczenia oswajające, gry i zabawy ze sprzętem do tenisa stołowego. Technika poszczególnych uderzeń, poruszanie się w polu gry – zasady wykonania, opis i pokaz, uderzeń podstawowych wraz z opanowaniem wzorcowego pokazu tych uderzeń (wolej, FU, BH, serwis, lob i smecz). Podstawy metodyczne nauczania techniki formy i techniki stosowane w nauczaniu i doskonaleniu gry w tenisa stołowego. Style-strategie gry w tenisie. Doskonalenie własnej techniki gry. Przepisy gry w tenisa stołowego, organizacja zawodów sportowych, sędziowanie, obserwacja.
Obserwacja, dyskusja problemowa, zajęcia praktyczne, gra symulacyjna samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, praca w grupach,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi ze znajomości systematyki ćwiczeń, elementów techniki i taktyki z tenisa stołowego (minimum na uzyskanie zaliczenia to 50% punktów) oraz ocena umiejętności praktycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 17-03-2020 23:49)