Lektorat obejmuje utrwalenie, rozwijanie oraz doskonalenie 4 umiejętności językowych czytania, mówienia, słuchania oraz pisania. Studenci w trakcie zajęć utrwalają oraz rozszerzają swoje dotychczasowe wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki, oraz poznają i utrwalają elementy języka specjalistycznego zakresu energetyki. Celem zajęć jest przygotowanie studenta do wykorzystania nabytych sprawności językowych w praktyczny sposób w realnych sytuacjach życiowych oraz w życiu zawodowym. Ponadto, student zostaje uwrażliwiony na istotne różnice kulturowe oraz różnice pomiędzy systemem edukacyjnym Polski, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.
Wymagania wstępne
Dobra znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej, matura z języka angielskiego.
Zakres tematyczny
Zagadnienia z gramatyki
czasy gramatyczne;
okresy warunkowe typ 1,2,3 oraz okresy warunkowe mieszane;
strona bierna (konstrukcja sprawcza „to have sth done”);
Tematyka i słownictwo
Fuels and energy sources (Typy paliw i źródła energii);
Types of power plants (Rodzaje elektrowni);
The future of gas market (Przyszłość rynku gazu ziemnego);
Profile of an energy company (Profil firmy energetycznej);
Funkcje językowe
Telephoning for information (Telefonowanie w celu uzyskania informacji);
Expressing opinions and (dis)agreeing (Wyrażanie opinii, (nie)zgadzanie się z tematem);
Giving presentations (Prezentacja - język związany z prezentacją tematu).
Metody kształcenia
Metody eksponujące: drama, metoda symulacyjna.
Metody poszukujące: giełda pomysłów.
Metody ćwiczeniowo - praktyczne: ćwiczeniowa, praca indywidualna - ćwiczenia praktyczne, praca zespołowa - projekt.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
zaliczenie wszystkich pisemnych testów w semestrze (3 pisemne testy sprawdzając w semestrze);
ocena z prezentacji, samodzielnego wykonywania prac domowych lub zadanych prac pisemnych sprawdzających umiejętność pisania dłuższych lub krótszych form np. listów, maili, raportów;
ocena aktywności na zajęciach, zaangażowania oraz przygotowania studentów do zajęć;
obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze).
Literatura podstawowa
Autorskie materiały wykładowcy
Domański P. English in Science and Technology. Wydawnictwo Naukowo –Techniczne WNT, Warszawa, 2008
Johnson Ch. Intelligent Business; Longmal, 2006
Soars J., Soars L. New Headway Intermediate, Oxford University Press, 2009
Dooley J., Evans V. Grammarway, Express Publishing, 2010
Murphy R. English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1999
Thomson A.J., Martinet A.V. A Practical English Grammar, Oxford University Press, 1998
Cieślak M. English Repetytorium Tematyczno – Leksykalne, Wagros, Poznań, 1997
Skrzyńska M., Jaworska T. Słownik naukowo – techniczny polsko – angielski i angielsko – polski, Wydawnictwo Naukowo –Techniczne, Warszawa, 2003
Nowy Słownik Fundacji Kościuszkowskiej polsko – angielski i angielsko-polski, Wydanie I
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.