Rozwinięcie umiejętności tworzenia kompozycji malarstkich przy pomocy technik warsztatu malarstwa sztalugowego.
Wymagania wstępne
Zaliczenie poprzedniego semestru.
Zakres tematyczny
Realizacja prac o charakterze studyjnym (studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, portret i autoportret, studium postaci).
Poznanie głównych technik wyrazowych stosowanych w realizacjach na płaszczyźnie.
Hierarchizacja i świadomy dobór środków plastycznych w związku z tematem i celem zadania.
Podstawy świadomego kształtowania formy dzieła plastycznego.
Metody kształcenia
Realizacja ćwiczeń studyjnych;
Prace samodzielne wykonane na podstawie własnych pomysłów i zainteresowań twórczych
Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem
Kontakt on-line w grupie dotyczącej przedmiotu, oraz indywidualny kontakt mailowy
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
wykonanie wszyskich prac wynikających z programu zajęć pracowni
uczetnictwo w korektach i przeglądach
pozytywna weryfikacja prac wykonanych przez studenta
Literatura podstawowa
Leszek Brogowski, Sztuka i człowiek, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1990
Leszek Brogowski, Sztuka w obliczu przemian, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1990
Kazimierz Malewicz, Świat bezprzedmiotowy, Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria, 2006
Wasilij Kandyński, O duchowości w sztuce, Wydawnictwo: Państwowa Galeria Sztuki, 1996
Literatura uzupełniająca
E.H. Gombrich: O sztuce, Rebis, Poznań,
J.Cage: Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji, Universitas, Kraków, 2008
Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
Parkett, WWW.PARKETTART.COM
Obieg, WWW.OBIEG.PL
Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.
Uwagi
Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 14-04-2020 11:15)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.