SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Malarstwo - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Malarstwo
Kod przedmiotu 03.1-WA-AWP-MAL-Ć-S14_pNadGenZLKW3
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwinięcie umiejętności tworzenia kompozycji malarstkich przy pomocy technik warsztatu malarstwa sztalugowego.

Wymagania wstępne

Zaliczenie poprzedniego semestru.

Zakres tematyczny

  • Realizacja prac o charakterze studyjnym (studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, portret i autoportret, studium postaci).
  • Poznanie głównych technik wyrazowych stosowanych w realizacjach na płaszczyźnie.
  • Hierarchizacja i świadomy dobór środków plastycznych w związku z tematem i celem zadania.
  • Podstawy świadomego kształtowania formy dzieła plastycznego.

Metody kształcenia

  • Realizacja ćwiczeń studyjnych;
  • Prace samodzielne wykonane na podstawie własnych pomysłów i zainteresowań twórczych
  • Indywidualny kontakt pedagoga ze studentem
  • Kontakt on-line w grupie dotyczącej przedmiotu, oraz indywidualny kontakt mailowy

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • wykonanie wszyskich prac wynikających z programu zajęć pracowni
  • uczetnictwo w korektach i przeglądach
  • pozytywna weryfikacja prac wykonanych przez studenta

Literatura podstawowa

  • Leszek Brogowski, Sztuka i człowiek, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1990
  • Leszek Brogowski, Sztuka w obliczu przemian, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1990
  • Kazimierz Malewicz, Świat bezprzedmiotowy, Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria, 2006
  • Wasilij Kandyński, O duchowości w sztuce, Wydawnictwo: Państwowa Galeria Sztuki, 1996

Literatura uzupełniająca

  • E.H. Gombrich: O sztuce, Rebis, Poznań,
  • J.Cage: Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji, Universitas, Kraków, 2008
  • Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
  • Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
  • Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
  • Parkett, WWW.PARKETTART.COM
  • Obieg, WWW.OBIEG.PL
  • Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.

Uwagi

Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności  pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się też w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 14-04-2020 11:15)