SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu
Kod przedmiotu 03.4-WA-EASPP-MTPO-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Katarzyna Dziuba
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Tworzenie szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego w zakresie grafiki artystycznej - obrazu  o różnym zastosowaniu, funkcji, formie oraz:

- rozwijanie umiejętności warsztatowych w zakresie grafiki cyfrowej,

- świadome zastosowanie specyficznych cech obrazu cyfrowego w graficznych realizacjach  multimedialnych

- twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,

- łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji,

- umiejętność konstruowania idei artystycznych

- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,

- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,

 

 

Wymagania wstępne

Zaliczenie poprzedniego semestru Podstaw multimediów i technik przetwarzania obrazu, zaawansowana znajomość programów graficznych graficznych do edycji i obróbki obrazu cyfrowego :programy rastrowe i wektorowe 2D (głównie Photoshop  i/ub  Illustrator)

Zakres tematyczny

Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy ( 2- 3 tematy zadane przez prowadzącego lub zaproponowane przez studenta po akceptacji wykładowcy).

Zakres tematyczny uwzględnia:

- warsztat cyfrowy jako inspiracja,

- skanowanie, fotografowanie, przygotowywanie autorskich matryc jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,

- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż), 

- łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi  technikami  graficznymi,

- doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego, 

- poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.

 

 

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia, konsultacje, dyskusje, pokazy - prezentacje.

Student realizuje zadania - projekty i na bieżąco omawia je z  prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość  konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.

Finalnym etapem jest realizacja projektu w formie: 

- wydruku cyfrowego,

- innych form realizacji: graficzny obiekt, lub instalacja, projekcja lub inne realizacje wykorzystujące łączenie różnych typów działań w obrębie projektu uwzględniające czynnik cyfrowy np. druk cyfrowy połączony z tradycyjnym drukiem warsztatowym czy autorską matrycą itp.

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, wystawach, konkursach i projektach graficznych.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność :regularne  konsultacje oraz  przeglądy śródsemestralne.

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną)  odbywa się na podstawie konkretnej realizacji zadań ( tematów)  w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.

Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, samodzielność podejmowania decyzji, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.

Skala ocen: 2 do 5

Literatura podstawowa

Podręczniki  do  nauki programów graficznych min:

- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015

Katalogi z konkursów i wystaw min:

1. VI Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2019, Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART i Centrum Designu, Gdynia 2019,

2. Wielość w jedności. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i działania intermedialne w grafice polskiej,  Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, 2018

3.    Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018

4.    7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018 Katowice

5.   5 -11 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznań, 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2019

6.    Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

7.     Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

8    Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015, 2018 Galeria Sztuki Wozownia

9.    ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach


 

Literatura uzupełniająca

Strony www:

http://www.triennial.cracow.pl

http://www.format-net.pl/pl/

https://pl.mocak.pl

http://www.2plus3d.pl

http://arteon.pl

http://obieg.u-jazdowski.pl

http://autoportret.pl

http://notesna6tygodni.pl

 

 

 

 

 

 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 03-05-2020 23:10)