SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy multimediów i technik przetwarzania obrazu |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPP-MTPO-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Grafika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Tworzenie szeroko rozumianego cyfrowego obrazu graficznego w zakresie grafiki artystycznej - obrazu o różnym zastosowaniu, funkcji, formie oraz:
- rozwijanie umiejętności warsztatowych w zakresie grafiki cyfrowej,
- świadome zastosowanie specyficznych cech obrazu cyfrowego w graficznych realizacjach multimedialnych
- twórcze eksperymentowanie z obrazem i warsztatem cyfrowym,
- łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji,
- umiejętność konstruowania idei artystycznych
- rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej,
- budowanie świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności,
Zaliczenie poprzedniego semestru Podstaw multimediów i technik przetwarzania obrazu, zaawansowana znajomość programów graficznych graficznych do edycji i obróbki obrazu cyfrowego :programy rastrowe i wektorowe 2D (głównie Photoshop i/ub Illustrator)
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy ( 2- 3 tematy zadane przez prowadzącego lub zaproponowane przez studenta po akceptacji wykładowcy).
Zakres tematyczny uwzględnia:
- warsztat cyfrowy jako inspiracja,
- skanowanie, fotografowanie, przygotowywanie autorskich matryc jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej,
- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż),
- łączenie druku cyfrowego z tradycyjnymi technikami graficznymi,
- doskonalenie cyfrowego warsztatu graficznego,
- poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.
Ćwiczenia, konsultacje, dyskusje, pokazy - prezentacje.
Student realizuje zadania - projekty i na bieżąco omawia je z prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.
Finalnym etapem jest realizacja projektu w formie:
- wydruku cyfrowego,
- innych form realizacji: graficzny obiekt, lub instalacja, projekcja lub inne realizacje wykorzystujące łączenie różnych typów działań w obrębie projektu uwzględniające czynnik cyfrowy np. druk cyfrowy połączony z tradycyjnym drukiem warsztatowym czy autorską matrycą itp.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, wystawach, konkursach i projektach graficznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność :regularne konsultacje oraz przeglądy śródsemestralne.
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie konkretnej realizacji zadań ( tematów) w formie wydruku, projekcji, instalacji itp. spójnego cyklu prac.
Na finalną ocenę składają się:obecność i aktywność na zajęciach, osiągnięte wyniki, samodzielność podejmowania decyzji, zaangażowanie w przebieg procesu dydaktycznego.
Skala ocen: 2 do 5
Podręczniki do nauki programów graficznych min:
- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK
- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015
Katalogi z konkursów i wystaw min:
1. VI Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2019, Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART i Centrum Designu, Gdynia 2019,
2. Wielość w jedności. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i działania intermedialne w grafice polskiej, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, 2018
3. Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018
4. 7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018 Katowice
5. 5 -11 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznań, 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2019
6. Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018
7. Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018
8 Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015, 2018 Galeria Sztuki Wozownia
9. ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach
Strony www:
http://www.triennial.cracow.pl
http://www.format-net.pl/pl/
https://pl.mocak.pl
http://www.2plus3d.pl
http://arteon.pl
http://obieg.u-jazdowski.pl
http://autoportret.pl
http://notesna6tygodni.pl
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 03-05-2020 23:10)