SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rzeźba - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rzeźba
Kod przedmiotu 03.1-WA-MalP-RZBA-Ć-S14_pNadGenR27KP
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Malarstwo
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Jarosław Dzięcielewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie nabytych umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza i umiejętności  dotyczące rzeźby , a także pokrewnych technik plastycznych, twórcza postawa, otwartość na świat i drugiego człowieka.

Zakres tematyczny

Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego, rzeźbiarskie studium natury, studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni.

Metody kształcenia

Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich. Ukazanie rzeźby jako indywidualnej wypowiedzi, opartej na ciągłym doświadczeniu związanym z poznawaniem siebie i świata. Inspirowanie studentów do samodzielnych decyzji twórczych, do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań. Zachęcanie do wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Frekwencja, aktywność na zajęciach, realizacja i rozumienie zadań, śródsemestralne i końcowosemestralne przeglądy prac.

Literatura podstawowa

  1. A. Kępińska- ,,Energie sztuki”, Wydawnictwo Wiedza Powszechna - 1990

  2. G.Dziamski - ,,Wolność od intelektu?”, Zeszyty kulturoznawcze - Wrocław 1990

  3. LBrogowski- ,,Sztuka i człowiek”, - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne- 1990

  4. Leszek Brogowski - "Sztuka w obliczu przemian" , Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - Warszawa 1990

  5. Zbigniew Warpechowski - ,, Zasobnik", Wydawnictwo Słowo Obraz Terytoria - Gdańsk1998

  6. Marek Wasilewski - ,,Sztuka Nieobecna" , Wydawnictwo - Obserwator - Poznań 199

Literatura uzupełniająca

1. Rocznik ,, Rzeźba Polska", tom 7: 1994- 1995, Sztuka Instalacji, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku - Wydawnictwo Orońsko - 1998

 2. Umberto Eco - ,, Dzieło Otwarte, forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych",  Wydawnictwo Czytelnik - 1994

Bieżące publikacje na temat sztuki współczesnej.

  

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jarosław Dzięcielewski (ostatnia modyfikacja: 03-04-2020 23:27)