SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pracownia wolnego wyboru |
Kod przedmiotu | 03.0-WA-MalP-PWW-Ć-S14_pNadGenIHFUQ |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwinięcie umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym tworzenie oryginalnych utworów w wybranej technice.
Ugruntowanie wiedzy na temat pojęć opisujących właściwości formy plastycznej i określeń technicznych związanych z malowaniem.
Rozwinięcie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła. Stworzenie podstaw do samodzielnego kształtowania idiomów wyrazowych w obszarze malarstwa.
Nie ma wymagań wstępnych.
W zależności od możliwości i preferencji studenta; projektowanie i realizacja kompozycji malarskich na podstawie obserwacji lub o charakterze swobodnej interpretacji i kreacji.
Rozwijanie zasobu umiejętności technicznych i warsztatowych. Praca z tematem podanym przez prowadzącego pedagoga i/lub praca z tematem sformułowanym samodzielnie.
Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury. Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp.. Praktyczne doskonalenie użycia materiałów i narzędzi malarskich.
Zadania tematyczne realizowane samodzielnie i/lub pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje prac będących w trakcie realizacji, w miarę potrzeb studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest zaangażowanie i aktywność w realizacji podjętych zadań i tematów.
Udział w konsultacjach, okresowych i podsumowujących przeglądach prac.
Według potrzeb określa prowadzący pracownię.
Vitamine P 1. New perspectives in painting, wydawnictwo Phaidon
Vitamine P 2. New perspectives in painting, wydawnictwo Phaidon
The Triumph of painting, Saatchi Gallery 2005
Bierzące publikacje na temat sztuki współczesnej.
www.magazynszum.pl
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia. Poszczególne części programu i elementy tworzące zakres tematyczny przedmiotu mogą być realizowane przez pedagogów w różnym czasie. Zdarza się również, że na kolejnych etapach kształcenia powraca się w miarę potrzeby do zadań o charakterze podstawowym.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Bańda (ostatnia modyfikacja: 06-04-2020 09:40)