SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy obsługi programów graficznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych
Kod przedmiotu 03.5-WA-GrafP-PodObs-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Fuczko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Kształtowanie podstawych umiejętności z obszaru obsługi programów graficznych. Edycji i kreacji obrazu 2D dla potrzeb budowania projektów z zakresu mediów cyfrowych  z uwzględnieniem możliwości współczesnego oprogramowania (Adobe Creative Cloud, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop). Umiejętność świadomego korzystania z narzędzi i potencjału edytorów grafiki cyfrowej.

Wymagania wstępne

Podstawy obsługi komputera oraz systemu operacyjnego. 

Zakres tematyczny

Wprowadzenie w wybrane podstawowe zagadnienia z zakresu grafiki cyfrowej 2D (Illustrator, Photoshop) oraz graficznych wizualizacji, gdzie rozwijana jest umiejętność wykorzystania możliwości, jakie stwarza współczesne oprogramowanie graficzne. Świadomość użycia tego medium poszerza możliwości swobodnego procesu subiektywnej kreacji i rozwija wyobraźnię, dając tym samym praktyczne narzędzie do zastosowania w realizacjach graficznych i edukacyjnych cyfrowego obrazu komputerowego. Nauka w tym obszarze mediów ma na celu (w przyszłości) uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie umiejętności praktycznego zastosowania przetworzonych obrazów cyfrowych.

Metody kształcenia

Ćwiczenia, w trakcie których studenci realizują praktyczne zadania, w obszarze zadanego czasu. Ćwiczenia obejmują naukę obsługi programów do tworzenia i edycji grafiki rastrowej i oraz wektorowej. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest obecność oraz aktywność w trakcie ćwiczeń. Uzyskanie pozytywnej oceny z realizacji wyznaczonych zadań. 

Literatura podstawowa

  1. Adobe Creative Team, Adobe Photoshop CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
  2. Faulkner Andrew, Chavez Conrad, Adobe Photoshop CC/CC PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
  3. Gądek Tomasz, Photoshop. Twoje projekty krok po kroku, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
  4. Wieprzkowicz Daniel, Photoshop CC. Wszystko, co musisz wiedzieć o Photoshopie CC, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014
  5. Wood Brian, Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016
  6. Zakrzewski Paweł, Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, Gliwice 201
  7. Elena Gonzales - Miranda, Tania Quinós, Projektowanie ikon i piktogramów, wydawnictwo d2d, Kraków 2016

Literatura uzupełniająca

  1. Dewis Glyn, Photoshop. Profesjonalny retusz i fotomontaż, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
  2. Gądek Tomasz, Photoshop. Od pomysłu do projektu, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012
  3. Owczarz-Dadan Anna, Zaklęcia Photoshopa. Edycja Zdjęć. Wydanie II, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
  4. http://www.eduweb.pl (kursy on-line)

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Fuczko (ostatnia modyfikacja: 02-04-2020 21:48)