SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fortepian |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-FOR-Ć-S14_pNadGenDTMRA |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaliczenie semestru 1
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Formą zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie z oceną. Jego podstawą jest zaprezentowanie przed nauczycielem wyznaczonego materiału, obejmującego: a/ utwory zadane przez pedagoga i opracowywane pod jego kierunkiem, b/ utwór przeznaczony do samodzielnego przygotowania c/ utwór zaprezentowany w warunkach gry publicznej.
Etiudy – zbiory etiud B. Bertiniego, V. Duvernoya, L.Schytte, H.Lemoina, H. Berensa, K. Czernego, St.Hellera, A. Loeschorna itp.
Utwory muzyki dawnej i utwory polifoniczne – Wybór utworów z XVII i XVIII ; J.S.Bach – Łatwe utwory, Drobne utwory, Małe preludia, Inwencje dwugłosowe, Suity francuskie ; G.F.Haendel Utwory wybrane itp.
Formy klasyczne – wybory sonatin opr. Hoffmann-Rieger, opr.S.Raube ; W.A.Mozart – Sonatiny wiedeńskie , Sonaty ; J.Haydn-Sonaty, Drobne utwory ; L. van Beethoven – Łatwe wariacje, Ronda, Sonatiny, Sonaty itp.
Utwory dowolne – Czytanki muzyczne z I-IV opr. E.Altberg; Łatwe utwory kompozytorów polskich – F.Chopina, K.Szymanowskiego, J.Garści, W.Lutosławskiego, W.Kilara ; wybrane utwory F.Mendelssohna, R.Schumanna, P.Czajkowskiego S.Prokofiewa, D.Kabalewskiego, E.Griega, Fr.Schuberta, B.Bartoka itp.
Akompaniamenty : Utwory zaproponowane przez studentów oraz akompaniamenty do utworów z różnych epok na głos, skrzypce, obój, fagot, flet, trąbkę itp., duety fortepianowe –na cztery ręce, dwa fortepiany
PODANĄ LITERATURĘ NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO PRZYKŁADOWĄ!
A. Foldes ABC pianisty
W. Chmielowska Z zagadnień nauczania gry na fortepianie
H. Neuhaus Sztuka pianistyczna
G. Sandor O grze na fortepianie - gest, wyraz ,dźwięk
aktualności wydawnicze, czasopisma muzyczne i inne materiały dotyczące muzyki fortepianowej
PODANĄ LITERATURĘ NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO PRZYKŁADOWĄ!
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-04-2020 11:12)