SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śpiew lub instrument II MJ |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-ŚpiewIns MJ-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Dla instrumentalistów:
[1] Praca nad brzmieniem [2] Rozwijanie możliwości technicznych i artykulacyjnych w grze na instrumencie, [3] Pogłębienie świadomości harmonicznej, poczucia rytmu,
[4] Przedstawienie studentowi możliwości praktycznego zastosowanie skal muzycznych na przykładzie różnych progresji akordowych [5] Rozwijanie umiejętności gry a’vista
[6] Ukierunkowanie studenta na samodzielny rozwój zainteresowań muzycznych: rozwijanie predyspozycji twórczych w improwizacji oraz doskonalenie umiejętności samodzielnego interpretowania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej
Dla wokalistów:
[1] Rozwijanie wiedzy i umiejętności dotyczących podstawowych technik przydatnych w wokalistyce jazzowej. [2] Rozwijanie wrażliwości muzycznej studenta w procesie realizacji wybranego repertuaru i wykorzystywanie jego wiedzy i umiejętności do samodzielnej pracy twórczej. [3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z obszarem studiów. [4] Angażowanie studentów w proces twórczy poświęcony tworzeniem autorskich utworów i ich adaptacją na jazzowy zespół kameralny w kontekście formy, instrumentacji, zagadnień harmonicznych, melodycznych i rytmicznych.
Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.
Zakres tematyczny uwarunkowany jest poziomem zaawansowania studenta i wyborem instrumentu. Wśród istotnych zagadnień znajdują się m.in: [1] Rozwijanie biegłości technicznej w grze na danym instrumencie. [2] Rozwijanie możliwości artykulacyjnych [3] Improwizacja na bazie progresji II-V- I, I-VI-II-V w różnych tonacjach i zastosowanie wypracowanych zwrotów melodycznych w kontekście harmonicznym wybranych standardów jazzowych [4] Opanowanie techniczne fragmentów wybranych przez pedagoga solowych partii improwizowanych [5] Proces interpretacji utworów jazzowych w odniesieniu do stylistyki w kontekście rejestru, barwy, artykulacji i warstwy rytmicznej.
Ćwiczenia praktyczne z pedagogiem prowadzącym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia semestru jest udział studenta w zajęciach i jego indywidualna praca nad zagadnieniami realizowanymi na zajęciach.
The New Jazz Real Book – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)
FORTEPIAN:
GITARA:
TRĄBKA
PUZON
SAKSOFON
KONTRABAS / GITARA BASOWA:
PERKUSJA:
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-04-2020 11:12)