SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie realizacji dżwięku - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie realizacji dżwięku
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-PwZaDż-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] Understanding the physiological properties of hearing, parameters and criteria to assess the quality of sound material.

[2] Elements of the electroacoustic track. Selection of elements of the electroacoustic track based on the design of the recording session.

[3] Acquiring the skills to operate the main peripherals.

 

[4] Adjusting the recording session plan to the technical capabilities of the recording studio, based on the maximum use of the possibilities of devices in the submix system.

[5] Basic elements of work in a recording studio - ways of recording individual instruments.

 

[6] Acquiring the skills to assess the recording process at the individual stages of its implementation.

 

[7] Preparing the student for independent and group work in a recording studio.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotu w 5. semestrze.

Zakres tematyczny

[1] Hearing properties

[2] Criteria for auditory sound quality assessment

[3] Sound transducers

[4] Sound mixers

[5] Spatial effects processors

[6] Dynamic processors

[7] Conversion of analog signals into digital

[8] Monitor systems

 

Metody kształcenia

Practicing in the recording studio.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Credit with a grade based on theoretical knowledge and general assessment of student's practical advancement.

Literatura podstawowa

Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań : podręcznik dla akustyków, Wyd. 3 uaktual. - Warszawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2008.

Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań : podręcznik dla akustyków, Warszawa, Centrum Animacji Kultury, 2001.

Tomasz Zębalski, Z elektroakustyką za pan brat. Ty też to potrafisz,, Warszawa, Iskry, 1979.

Aleksander Witort, Elektroakustyka dla wszystkich, Wyd. 4. Warszawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1978.

Bolesław Urbański, Elektroakustyka w pytaniach i odpowiedziach, wyd. 3 rozsz., Warszawa, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1993.

Literatura uzupełniająca

M. Drobner, Akustyka muzyczna, , Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1973.

„Estrada i Studio” - nr 9/2006 – Praktyczny poradnik początkującego realizatora - przygotowanie, Więcej basu.

„Estrada i Studio” - nr 10/2006 - Praktyczny poradnik początkującego realizatora – nagrywanie wokali.

„Estrada i Studio” - nr 11/2006 - Kreatywne zastosowanie efektów.

Wiliam Von Mobius: Magia sygnału, czyli cyfrowa elektroakustyka, Warszawa 1983.

Uwagi

 

Classes, to present the greatest possible variety of recording situations, take place in various available rooms - a recording studio, concert halls with small and large cubature, exercise rooms.


Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 05-05-2020 12:06)