SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogiczne projekty muzyczne |
Kod przedmiotu | 05.1-WA-EASMD-PedPrM-S20 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do pracy dydaktycznej i terapeutycznej w zakresie prowadzenia aktywnych/ekspresyjnych zajęć muzycznych Metodą E. E. Gordona.
Zaliczone kursy ze specjalności nauczycielskiej z zakresu psychologii, pedagogiki i muzyki (prawidłowy śpiew indywidualny i zbiorowy, ruch przy muzyce, gra na instrumentach, tworzenie muzyki, percepcja muzyki), obowiązujące na studiach licencjackich (I stopnia).
Technika opracowania scenariuszy i realizacji zajęć muzycznych: ( w zakresie wybranej formy ekspresji) Metodą E. E. Gordona.
1. Audiacja wstępna (akulturacja, imitacja i asymilacja).
2. Audiacja właściwa.
Typ 1. Słuchanie znanej lub nieznanej muzyki.
Typ 2. Czytanie znanej lub nieznanej muzyki.
Typ 3. Zapisywanie pod dyktando znanej lub nieznanej muzyki.
Typ 4. Odtwarzanie i wykonywanie znanej muzyki z pamięci.
Typ 5. Odtwarzanie i zapisywanie znanej muzyki z pamięci.
Typ 6. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas jej wykonywania lub w ciszy.
Typ 7. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas czytania.
Typ 8. Tworzenie nieznanej muzyki i improwizowanie podczas pisania.
Metoda problemowo-odtwórcza,
Metoda improwizacji,
Metoda analityczno-problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena za samodzielnie przygotowany (opisany, przedstawiony/nagrany) scenariusz zajęć. Aktywny udział w zajęciach. Opracowanie i omówienie/przedstawienie wybranych zagadnień. Znajomość podstawowej literatury przedmiotu.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-05-2020 10:17)