SylabUZ
Course name | English I |
Course ID | 06.9-WM-IB-P-42_19 |
Faculty | Faculty of Engineering and Technical Sciences |
Field of study | Biomedical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B1 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 / A2+
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania na poziomie A2+ / B1 w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Rozszerzenie komponentu kulturowego i cywilizacyjnego ukierunkowanych na styl życia w krajach anglojęzycznych.
2. Wprowadzenie elementów języka technicznego i specjalistycznego w dziedzinie technologii i inżyenierii , w tym:
a. Specyfika pracy inżyniera (zakres obowiązków, opis stanowiska i miejsca pracy)
b. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami mechanicznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)
c. Podstawowe materiały i ich właściwości
c. Podstawowe działania matematyczne
d. Opis konstrukcji i procesu działania prostych urządzeń
e. Organizacja szpitala, oddziały i ich zadania, specjalności lekarskie
Zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów) oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (każde kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Eric H. Glendinning, Technology 1, Oxford University Press, 2012
3. Ewa Donesch-Jeżo, English for nurses, Wydawnictwo Przegląd Lekarski, 2002
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Modified by dr hab. inż. Tomasz Klekiel, prof. UZ (last modification: 14-04-2020 21:39)