SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekonomiczne i społeczne aspekty biotechnologii |
Kod przedmiotu | 13.4-WB-BTD-EiSAB-Ć-S14_genHMFBX |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biotechnologia / Biotechnologia ogólna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prawnymi, politycznymi. ekonomicznymi, społecznymi i moralno-etycznymi uwarunkowaniami rozwoju biotechnologii, korzyściami i ryzykiem wykorzystywania jej osiągnięć w życiu człowieka.
Podstawy ekonomii, ekologii, bioetyki. Rozumienie zasad organizacji społecznej i politycznej państw. Rozumienie pojęcia globalizacji.
Ćwiczenia: Biotechnologia- definicja i historia. Korzyści zastosowania biotechnologii dla środowiska, medycyny, przemysłu, rolnictwa. GMO – zagrożenia i korzyści dla przyszłości człowieka. Ustawa o GMO, regulacje prawne w biotechnologii. Bioterroryzm. Społeczny i kulturowy aspekt biotechnologii. Metody in vitro, terapie genowe. Rola kościoła wobec osiągnięć biotechnologii.
Wykłady: Problemy rozwoju cywilizacyjnego człowieka, bezpieczeństwo żywnościowe, globalny rynek, ochrona środowiska przyrodniczego, zagrożenia biotechnologiczne, mechanizmy rynkowe stosowania GMO.
Podająca i praktyczna - w formie dyskusji, przygotowania zajęć, wykonania własnego projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - zaliczenie testu. Ćwiczenia - obecność na ćwiczeniach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na zadany temat. Ocena przygotowania do ćwiczeń i aktywności na zajęciach.
Zmodyfikowane przez dr Olaf Ciebiera (ostatnia modyfikacja: 13-05-2020 22:55)