SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-BezP-ZWSK |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu koncepcji kreowania, metod i technik zarządzania wizerunkiem w sytuacji kryzysowej oraz kształtowanie umiejętności praktycznych w tym zakresie.
Brak
Wykład: Istota i zarządzanie procesem kreowania wizerunku firmy. Uwarunkowania tworzenia wizerunku. Public Relations jako narzędzie komunikacji organizacji z rynkiem w zarządzaniu wizerunkiem. Istota sytuacji kryzysowej i jej rodzaje. Narzędzia komunikacji i rola mass-mediów w zarządzaniu wizerunkiem, w tym nowoczesnych mediów społecznościowych. Rola komunikacji wewnętrznej w sytuacji kryzysowej. Instrumenty PR wykorzystywane w zarządzaniu sytuacją kryzysową. Rola kontaktów osobistych w sytuacji kryzysowej - zasady wystąpień publicznych. Media relations - współpraca ze środkami masowego przekazu w sytuacji kryzysowej. Internet jako nowoczesny sposób komunikacji w ramach PR. Kreowanie wizerunku firmy przez odpowiedzialność społeczną. Ocena skuteczności i efektywności zarządzania wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
Projekt: Przygotowanie projektu strategii zarządzania wizerunkiem w przypadku określonych sytuacji kryzysowych dla wybranego przedsiębiorstwa/instytucji.
Wykład: wykład konwencjonalny
Projekt: dyskusje grupowe, metoda projektu, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, tekstem, praca z dokumentem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin pisemny (K_W04, K_W06), który będzie obejmować materiał z wykładów. Egzamin będzie w formie pytań (tym.: 50% pyt. – test wyboru, 50% pyt. otwarte). Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% pozytywnych odpowiedzi na egzaminie.
Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji zimowej
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Projekt: na ocenę składać się będą oceny: z projektu dotyczącego tworzenia strategii zarządzania wizerunkiem w wybranej sytuacji kryzysowej dla określonego podmiotu rynku (przedsiębiorstwo/ instytucja) (K_U041, K_U04, K_K06), dyskusja w grupach oraz zadań do samodzielnego rozwiązania (K_K01).
Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego opracowania strategii zarządzania wizerunkiem w wybranej sytuacji kryzysowej dla określonego podmiotu rynku (przedsiębiorstwo/ instytucja) upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze zimowym.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z projektu (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z projektu i egzaminu.
1. Davis A., Public relations, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2007.
2. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Praca zbiorowa pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzyło, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Anetta Barska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 22:58)