SylabUZ
Course name | STRATEGIES OF NATIONAL SECURITY |
Course ID | 14.1-WZ-BezD-SBN |
Faculty | Faculty of Legal and Economic Sciences |
Field of study | national security |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu identyfikacji strategii bezpieczeństwa, typologii strategii bezpieczeństwa w różnych obszarach państwa oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania zdobytej wiedzy podczas przyszłej pracy zawodowej.
Uzyskanie minimum oceny dostatecznej z przedmiotu Teoria Bezpieczeństwa, realizowanego
w semestrze I.
Wykład: geneza, istota i zakres strategii bezpieczeństwa, źródła wiedzy i wiarygodności strategicznej, znaczenia strategii bezpieczeństwa w dziejach Polski, środki strategii bezpieczeństwa, strategie w systemie bezpieczeństwa narodowego: w zarządzaniu kryzysowym, systemie obrony, systemie informacyjnym państwa.
Ćwiczenia: pojęcie strategii, istota i struktura systemu bezpieczeństwa narodowego; podsystemy bezpieczeństwa państwa i ich strategie działania: politycznego, militarnego, społecznego, ekonomicznego, informacyjnego; zarządzanie systemem bezpieczeństwa narodowego; zarządzanie kryzysowe i stany nadzwyczajne.
Projekt: strategie obszarów systemu bezpieczeństwa narodowego: politycznego, militarnego, społecznego, ekonomicznego, energetycznego, ekologicznego, informacyjnego - analiza.
Praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prezentacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – egzamin- lista pytań z zakresu tematycznego wykładów przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem (KW_01, K_W02, K_W03) ; pytania otwarte z progami punktowymi. Z zakresu podanych pytań na egzaminie studenci udzielają odpowiedzi na 3 pytania wybrane przez prowadzącego. Progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium:bardzo dobry (28-30 pkt.), dobry plus (25-27 pkt.), dobry (22-24 pkt.), dostateczny plus (20-21pkt.), dostateczny (17-19 pkt.), łączna suma punktów 30.
Ćwiczenia - pozytywna ocena z prezentacji wybranego tematu ćwiczeń – studenci otrzymują listę zagadnień omawianych na ćwiczeniach, wybierają temat, do którego są zobowiązani przygotować prezentację z użyciem dostępnych narzędzi dydaktycznych (np. projektor multimedialny, rzutnik) (K_U01, K_U02, K_K01, K_K02, K_K06) ; pozytywna ocena z kolokwium – lista pytań z zakresu tematycznego ćwiczeń zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi. Z zakresu podanych pytań na kolokwium studenci udzielają odpowiedzi na 3 pytania wybrane przez prowadzącego. Łączna suma punktów do zdobycia – 30. Suma punktów uzyskanych z egzaminu decydować będzie o ocenie: bardzo dobry (28-30 pkt.), dobry plus (25-27 pkt.), dobry (22-24 pkt.), dostateczny plus (20-21pkt.), dostateczny (17-19 pkt.).
Na ocenę końcową składają się następujące elementy:
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Modified by dr Magdalena Dalecka-Zaborowska (last modification: 07-05-2020 14:01)