SylabUZ
Course name | English |
Course ID | 09.0-WL-PielP-JO |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | nursing |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree in nursing |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 60 | 4 | - | - | Credit with grade |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
2. Terminologia ogólna związana ze sprawowaniem opieki zdrowotnej.
3. Zawód pielęgniarki - etyka zawodu.
4. Budowa ciała ludzkiego i wybranych organów wewnętrznych.
5. Ogólna terminologia medyczna, oddziały szpitalne, dokumentacja szpitalna.
6. Procedury szpitalne.
7. Komunikacja z pacjentem i jego rodziną.
8. Opieka nad pacjentem - radzenie sobie z bólem chronicznym, choroby wieku podeszłego, choroby wieku dziecięcego.
Ćwiczenia interaktywne realizowane w różnych formach pracy indywidualnej oraz w grupie z wykorzystaniem literatury anglojęzycznej.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu zajęć. Ocenie podlegają sprawdziany i kolokwia sprawdzające wiedzę, prezentacja wybranego tematu oraz aktywny udział w zajęciach (wypowiedź ustna w języku obcym) – ocena pozytywna powyżej 60% uzyskanych punktów. W przypadku nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
3. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
4. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
5. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
1. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing
2. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
3. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use.Medicine, Cambridge 2009
4. Jóżwiak J., Praktyczny Słownik Medyczny, Medyk 2007
5. Słomski P., Podręczny Słownik Medyczny, PZWL 2009
Modified by dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (last modification: 13-09-2020 15:03)