SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PielP-JO |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Wybrane podstawowe zagadnienia dotyczące poszczególnych działów medycyny.
2. Choroby i ich symptomy.
3. Monitorowanie parametrów życiowych pacjenta.
4.Funkcje organizmu ludzkiego.
5. Rodzaje leków, drogi podawania oraz skutki uboczne, pacjent pooperacyjny.
6. Zdrowie psychiczne - depresja, schizofrenia i wybrane rodzaje uzależnień.
7. Żywienie i problemy związane z odżywianiem.
Lektorat z języka angielskiego w systemie pracy / z możliwością wykorzystania pracy zdalnej e-learning; forma zajęć interaktywnych z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury medycznej; praca z tekstem, analiza przypadków, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne i komunikacyjne, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji w ramach programu ćwiczeń. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0. Ocenie podlegają sprawdziany, kolokwium sprawdzające wiedzę, odpowiedź ustna oraz prezentacja. Warunkiem zaliczenia sprawdzianu / kolokwium jest uzyskanie co najmniej 60% punktów.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
3. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
4. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
5. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
1. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing
2. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
3. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use.Medicine, Cambridge 2009
4. Jóżwiak J., Praktyczny Słownik Medyczny, Medyk 2007
5. Słomski P., Podręczny Słownik Medyczny, PZWL 2009
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 13-09-2020 23:01)