SylabUZ
Course name | Psychology |
Course ID | 14.4-WL-PielP-PSYCH |
Faculty | Faculty of Medicine and Health Sciences |
Field of study | Nursing |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree in nursing |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Self-education | 20 | 1,33 | - | - | Credit |
Zapoznanie studenta z wiedzą dotyczącą psychologicznych uwarunkowań zdrowia i choroby, funkcjonowania jednostki w różnych etapach rozwojowych i kontekstach społecznych.
Podstawowa wiedza z zakresu biologii i chemii szkoły średniej.
Wykład:
1. Determinanty zachowania człowieka: cechy osobowości vs czynniki zewnętrzne
2.Prawidłowości i nieprawidłowości psychospołecznego rozwoju człowieka w ciągu życia
3. Wniokowanie o zachowaniu jednostki - teorie atrybucji
3. Biopsychospołeczny model zdrowia i choroby.
4. Holistyczno-funkcjonalny model zdrowia/choroby
5. Wybrane problemy psychologiczne związane z chorobą oraz niepełnosprawnością.
6. Podstawowe założenia teorii dotyczących psychopatologii i zaburzeń psychosomatycznych
6. Teorie, modele i koncepcje komunikacji międzyludzkiej.
Ćwiczenia:
1. Psychologiczne doświadczenie choroby przez pacjenta
2. Relacje choroba-stres, stres- choroba, sposoby radzenia sobie ze stresem coping
3. Błędy jatrogenne w relacji pielęgniarka – pacjent, cechy komunikacji interpersonalnej
4. Psychofizjologiczne aspekty bólu, teoria "bramkowa"
5. Wypalenie zawodowe - uwarunkowania, mechanizm, objawy
Wykład konwencjonalny, burza mózgów, metoda przypadków, inscenizacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – egzamin przeprowadzony w formie pisemnej, test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru), warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie 70% punktów możliwych do zdobycia. Do egzaminu student jest dopuszczany na podstawie zaliczenia ćwiczeń. Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczenia bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczenie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu ćwiczeń. Ocenie podlegają sprawdziany wprowadzające do zajęć/tematu, kolokwia sprawdzające wiedzę po każdym bloku tematycznym – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Samokształcenie - warunkiem zaliczenia jest przygotowanie pracy pisemnej z treści zawartych w podanej literatury przedmiotu.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Modified by dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (last modification: 01-11-2020 11:52)