SylabUZ

Generate PDF for this page

Zarządzanie relacjami z klientami i budowanie kapitału relacyjnego - course description

General information
Course name Zarządzanie relacjami z klientami i budowanie kapitału relacyjnego
Course ID 04.9-WZ-ZSPD-ZRKR
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study Zarządzanie sprzedażą
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture and class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy, kompetencji i umiejętności w zakresie zarządzania relacjami wewnątrz organizacyjnymi i międzyorganizacyjnymi ( w szczególności z klientami), z uwzględnieniem procesu budowania kapitału relacyjnego.

Prerequisites

Brak.

Scope

Istota relacji, rodzaje i czynniki je kształtujące, typologia relacji, cele i oczekiwania interesariuszy, etapy rozwoju relacji - zarządzanie relacjami, przestrzeń relacyjna, jakość i wartość relacji, kompetencje i zdolności relacyjne, relacyjna  przewaga konkurencyjna, renta relacyjna, strategie relacyjne, kapitał relacyjny i czynniki go kształtujące, model kapitału relacyjnego, korzyści i bariery w sferze zarządzanie relacjami z klientami. 

Teaching methods

W ramach wykładu: metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; W ramach ćwiczeń: rozwiązywanie zadań, analiza studium przypadku; projekt (praca w zespołach zadaniowych); prezentacja wyników pracy; dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach wykładowych. Analiza przypadków oraz zadań w grupach dwu- trzy- osobowych na ocenę. 

Recommended reading

  1. Blińska - Reformat K. (red.), (2009), Relacje podmiotów rynkowych w warunkach zmian, Warszawa.
  2. Danielak W. (2012), Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu  Ekonomicznego, Wrocław.
  3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B., (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  4. Olesiński Z. (2010), Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, C.H. Beck, Warszawa.

Further reading

  1. Kozina A. (red.), (2015), Wybrane problemy zarządzania relacjami w przedsiębiorstwie, MFiles, Kraków.
  2. Olesiński Z. (2010), Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, C.H. Beck, Warszawa.

Notes


Modified by dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ (last modification: 26-08-2020 18:19)