SylabUZ

Generate PDF for this page

MARKET ANALYSIS - course description

General information
Course name MARKET ANALYSIS
Course ID 04.9-WZ-ZSPD-ANRY
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study Zarządzanie sprzedażą
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. inż. Piotr Kułyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture, class and laboratory - - 14
(including as e-learning)
0,93
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie słuchaczom pogłębionej wiedzy z analizy rynku. Zapoznanie ich z procedurą badań rynku, specyfiką analizy rynku, metodami badania zjawisk i procesów rynkowych oraz przykładami ich zastosowań. Dodatkowym celem jest przygotowanie słuchaczy do wykorzystania wtórnych źródeł informacji do analizy zjawisk rynkowych w czasie z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Ponadto kształtowanie umiejętności pracy w grupie społecznej.

Prerequisites

-

Scope

Wykład: Istota rynku i jego struktury oraz uwarunkowania. Procedura badań rynku. Informacyjne podstawy analizy rynku. Analiza zjawisk rynkowych w czasie. Metody analizy udziałów rynkowych i grup strategicznych.

Ćwiczenia: Segmentacja rynku i przykłady jej zastosowań. Analiza sezonowości oraz związków przyczynowo - skutkowych.  

Laboratorium: projekt na wybrany temat obejmujący: 1) metody analizy zjawisk i procesów rynkowych, w tym m.in.: badanie popytu, badanie podaży, prognozowanie lub 2) metody analizy udziałów rynkowych i grup strategicznych, w tym m.in.  określenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju.

Teaching methods

Wykład: pokaz, wykład konwencjonalny, dyskusja.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace grupowe, studium przypadków, praca z literaturą przedmiotu.

Laboratorium: projekt, dyskusje grupowe, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie pisemne ( ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02) , które będzie obejmować materiał z wykładów, ćwiczeń i laboratorium. Zaliczenie będzie w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych. Aby uzyskać zaliczenie należy zdobyć minimum 51 punktów.

Ćwiczenia: praca pisemna w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych z progami punktowymi (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02).

Laboratorium: projekt obejmujący wybór tematu, realizację oraz prezentację jego rezultatów (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02). Aby uzyskać zaliczenie należy zdobyć minimum 51 punktów.

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (33,33%), wykładu (33,33%) i laboratorium (33,33%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń, wykładu i laboratorium.

Recommended reading

  1. Hague P., Hague N., Morgan C. A., Badania rynkowe w praktyce, Helion, Gliwice 2005.
  2. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe – metody i techniki, PWE, Warszawa 2004.
  3. Kędzior Z., Badania rynku. Metody zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, PWE,  Warszawa 2005.
  4. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
  5. Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Excel, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.
  6. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.
  7. Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy Zamykacze Kraków 2000.

Further reading

  1. Churchill G., Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2008.
  2. Kaden R. J., Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008.
  3. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.

Notes

-


Modified by prof. dr hab. inż. Piotr Kułyk (last modification: 20-08-2020 16:43)