SylabUZ
Course name | BUSINESS COMMUNICATION |
Course ID | 04.9-WZ-ZSPD-KWBI |
Faculty | Faculty of Legal and Economic Sciences |
Field of study | Zarządzanie sprzedażą |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture and class | - | - | 12 (including as e-learning) |
0,8 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji komunikowania się werbalnego, niewerbalnego, wizualnego i pisemnego. Będą one przydatne w ich pracy zawodowej, np. przy współpracy między pracownikami, z przełożonym, z podwładnymi, w trakcie negocjacji biznesowych.
Brak.
Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Funkcje i cele komunikowania się. Znaczenie komunikowania się w biznesie. Proces komunikowania się i jego komponenty. Komunikowanie się jedno- i dwukierunkowe. Komunikowanie się werbalne; mówienie i słuchanie. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Sztuka pisania e-maili. Percepcja i jej rola w skutecznym komunikowaniu się.
Wykład – konwencjonalny, wspomagany prezentacją multimedialną
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką, warsztaty
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
kolokwium – opisowe / testowe; obserwacja i ocena aktywności na zajęciach
1. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.
2. Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, FORUM, Poznań-Wrocław 2005.
3. Jamrożek B., Sobczak J., Komunikacja interpersonalna, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPiZ, Poznań 2000.
4. Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009.
1. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Sopot 2017.
2. Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2009.
3. Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2012.
4. Morreale S. P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007.
brak
Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 18-08-2020 15:35)