SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komunikowanie w biznesie |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZSPD-KWBI |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie sprzedażą |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład i ćwiczenia | - | - | 12 (w tym jako e-learning) |
0,8 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji komunikowania się werbalnego, niewerbalnego, wizualnego i pisemnego. Będą one przydatne w ich pracy zawodowej, np. przy współpracy między pracownikami, z przełożonym, z podwładnymi, w trakcie negocjacji biznesowych.
Brak.
Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Funkcje i cele komunikowania się. Znaczenie komunikowania się w biznesie. Proces komunikowania się i jego komponenty. Komunikowanie się jedno- i dwukierunkowe. Komunikowanie się werbalne; mówienie i słuchanie. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Sztuka pisania e-maili. Percepcja i jej rola w skutecznym komunikowaniu się.
Wykład – konwencjonalny, wspomagany prezentacją multimedialną
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką, warsztaty
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
kolokwium – opisowe / testowe; obserwacja i ocena aktywności na zajęciach
1. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.
2. Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, FORUM, Poznań-Wrocław 2005.
3. Jamrożek B., Sobczak J., Komunikacja interpersonalna, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPiZ, Poznań 2000.
4. Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009.
1. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Sopot 2017.
2. Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2009.
3. Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2012.
4. Morreale S. P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007.
brak
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 18-08-2020 15:35)