SylabUZ

Generate PDF for this page

BUSINESS COMMUNICATION - course description

General information
Course name BUSINESS COMMUNICATION
Course ID 04.9-WZ-ZSPD-KWBI
Faculty Faculty of Legal and Economic Sciences
Field of study Zarządzanie sprzedażą
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Hanna Bortnowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture and class - - 12
(including as e-learning)
0,8
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji komunikowania się werbalnego, niewerbalnego, wizualnego i pisemnego. Będą one przydatne w ich pracy zawodowej, np. przy współpracy między pracownikami, z przełożonym, z podwładnymi, w trakcie negocjacji biznesowych.

Prerequisites

Brak.

Scope

Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Funkcje i cele komunikowania się. Znaczenie komunikowania się w biznesie. Proces komunikowania się i jego komponenty. Komunikowanie się jedno- i dwukierunkowe. Komunikowanie się werbalne; mówienie i słuchanie. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Sztuka pisania e-maili. Percepcja i jej rola w skutecznym komunikowaniu się.

Teaching methods

Wykład – konwencjonalny, wspomagany prezentacją multimedialną

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką, warsztaty

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

kolokwium – opisowe / testowe; obserwacja i ocena aktywności na zajęciach

Recommended reading

1.      Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.

2.      Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, FORUM, Poznań-Wrocław 2005.

3.      Jamrożek B., Sobczak J., Komunikacja interpersonalna, Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPiZ, Poznań 2000.

4.      Baney Joann, Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska: International Publishing Service, Warszawa 2009.

Further reading

1.      McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Sopot 2017.

2.      Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2009.

3.      Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2012.

4.      Morreale S. P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007.

Notes

brak


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 18-08-2020 15:35)