SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-BUDP-JN-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych |
Kierunek | Budownictwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
- nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych (strony internetowe uczelni; korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, życiorys, list motywacyjny)
- planowanie i przebieg kariery zawodowej (informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości, ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia)
- narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi
- terminologia naukowa
- materiały, ich właściwości i zastosowanie
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego lub niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
W Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Oceny wyników nauczania w formie:
Ocena końcowa: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje językowe dla poziomu B2 ESOKJ.
1. E. Matuszak, A. Tomaszczyk, Deutsch für Profis, branża budowlana, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
2. B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil budowlany, Nowa Era, Warszawa 2013
3. E. Targosz, Angst vor Fachtexten? - Das kann doch leichter sein!, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, Kraków 2005
1. H. Dreyer, R. Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München 1995
2. G. Werner, Grammatiktraining Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2001
3. W. K. Killer, Polsko-Angielsko-Niemiecki Ilustrowany Słownik Budowlany, Wydawnictwo „Arkady” Sp. z o.o., Warszawa 2007
4. J. Pheby, W. Scholze, Słownik obrazkowy niemiecko-angielski, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Wydawnictwo Philip Wilson, Warszawa 1996
5. Z. Koch, Słownik naukowo-techniczny niemiecko-polski, polsko-niemiecki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1984
6. Zespół autorów: K. Łuniewska, M. Piotrowska, J. Rozwalka, U. Szczepańska, U. Tworek, Z. Wąsik, M. Zagórna, einFach gut. Profil 2. Kommunikation in Technik und Industrie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 1999
7. Abenteuer Technik, Ravensburger Buchverlag, Ravensburg 2010
8. Czasopisma niemieckojęzyczne, prospekty, katalogi, także publikowane w Internecie
Zmodyfikowane przez dr inż. Gerard Bryś (ostatnia modyfikacja: 16-04-2021 20:47)