SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Reprodukcja i dokumentacja - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Reprodukcja i dokumentacja
Kod przedmiotu 03.9-WA-P-RiDok-N20
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Ilustracja i komiks z elementami concept art
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Lalko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 4
(w tym jako e-learning)
0,27
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

  • Nauczenie studentów umiejętnego doboru oświetlenia i sprzętu przy wykonywaniu reprodukcji prac płaskich i przestrzennych.

  • Przygotowanie studentów do wykonywania dokumentacji w różnych przestrzeniach ze szczególnym naciskiem na przestrzenie galeryjno-muzealne.

  • Zaprezentowanie studentom różnych form i sposobów archiwizacji dokumentacji fotograficznej  w postaci analogowej oraz cyfrowej oraz metod przechowywania  danych.

  • Stworzenie oraz budowanie przez studentów własnego archiwum prac.

  • Opanowanie języka fotografii i nauka wykorzystywania go do rozwiązywania problemów związanych z obrazowaniem.

  • Nabycie przez studentów świadomości w doborze narzędzi do wykonania określonego zadania.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza niezbędna do obsługi aparatu fotograficznego. Obsługa programów graficznych do obróbki obrazu fotograficznego. Dobór oświetlenia podczas wykonywania fotografii studyjnej. Dobór odpowiedniego sprzętu do wykonania zadania.

Zakres tematyczny

  1. Studium martwej natury (z uwzględnieniem roli światła-cienia w budowaniu przestrzeni obrazu)

  2. Fotografia wybranego obiektu (np. rzeźby) wykonana w warunkach studyjnych

  3. Wykonanie dokumentacji wybranej wystawy (pełny opis przy pomocy obrazu)

  4. Przygotowanie portfolio w wersji cyfrowej i online – dokumentacja własnego dorobku artystycznego

  5. Reportaż fotograficzny z wystawy – np. wernisaż, performance

Metody kształcenia

Realizacja cwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenarze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.

Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.

Realizacja trzech tematów w technice cyfrowej.

Literatura podstawowa

 

  1. Boris Von Brauchitsch „Mała historia Fotografii” wydawnictwo Cyklady wydanie 2002 

  2. Roland Barthes „Światło obrazu” wydanie 2008 wydawnictwo Aletheia wydanie 2008

  3. John Berger „O patrzeniu” wydawnictwo Aletheia wydanie 1990 

  4. Susan Sontag „O fotografii” wydanie 1977 wydawnictwo Krater 2017

Literatura uzupełniająca

  1. Andre Rouille „Między dokumentem a sztuką współczesną”

  2. Francois Soulages „Estetyka fotografii”

  3. www.fototapeta.art.pl

  4. www.szerokikadr.pl

  5. www.magazynszum.pl

  6. www.fotopolis.pl

  7. www.fotoblogia.pl

  8. Aktualne wydawnictwa

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-06-2021 21:29)