SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rzeźba |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-AWP-RZBA-Ć-S14_genXFEAW |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.
Rozszerzenie własnej świadomości artystycznej i doświadczeń związanych z technologią warsztatu rzeźbiarskiego, działań przestrzennych,obiektu rzeźbiarskiego i jego otoczenia.
Podstawowa wiedza i umiejętności dotyczące rzeźby , a także pokrewnych technik plastycznych, twórcza postawa, otwartość na świat i drugiego człowieka. Dyspozycyjność studentów wobec takich wartości, jak praca, rozmowa, spotkanie, obserwacja, doświadczenie. Umiejętność posługiwania się, podstawowymi narzędziami związanymi z wypowiedzią rzeźbiarską..
Wykonywanie zadań o wyższym poziomie abstrakcji. Uwzględnienie programu przedmiotu pod kontem jego charakterystyki . Ukazanie wiedzy i umiejętności potrzebnej i przydatnej w realizacji zadań wynikających z programu pracowni rzeźby.. Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego, rzeźbiarskie studium natury, studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni, realizacja własnych - sformułowanych przez studentów tematów.
Indywidualna praca i dyskusja ze studentem. Poszukiwania własnych form, przekonań, uzasadnień i środków wyrazu artystycznego. Zapoznawanie grupy z możliwościami technologicznymi związanymi z zakresem tematycznym przedmiotu i koncepcjami prac poszczególnych studentów. Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich. Zachęcanie do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań i wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu. Prace eksperymentalne w pracowni.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Frekwencja
Aktywność na zajęciach
Realizacja programu Pracowni
Przegląd prac
Władysław Tatarkiewicz-,,O filozofii i sztuce" - Państwowe Wydawnictwo Naukowe - 1986
Artur Hutnikiewicz - ,,Od czystej formy do literatury faktu" - Wiedza Powszechna -1988
Umberto Eco - ,, Historia brzydoty" - Dom Wydawniczy Rebis - Poznań 2005
Encyklopedia kultury polskiej XX-wieku -od awangardy do postmodernizmu - Instytut Kultur, Warszawa 1996
Umberto Eco - ,,Historia piękna", Wydawnictwo - Dom Wydawniczy Rebis - Poznań 2005
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jarosław Dzięcielewski (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 17:59)