SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy projektowania architektury wnętrz |
Kod przedmiotu | 02.2-WA-AWP-PPAW-Ć-S14_pNadGenJ5F0Q |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest opanowanie umiejętności samodzielnego wykonywaniu projektów wnętrz i detali wnętrzarskich w określonej wstępnie przestrzeni oraz ogólnie pojęte rozwijanie umiejętności kreatywnego kształtowania przestrzeni. Przygotowanie do realizacji projektów z zakresu architektury wnętrz, do systemowego i kompleksowego projektowania.
Celem jest też zapoznanie studentów z możliwościami wprowadzenia zmian łączących zagadnienia z różnych dyscyplin i dziedzin wiedzy w opracowywanej przestrzeni, w najbliższym otoczeniu człowieka rozumianym, jako: wnętrze mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji. Studenci w zakresie podstawowym poznają zagadnienia dotyczące projektowania kompozycji przestrzennych z zieleni i elementów wyposażenia terenów.
Podstawowe umiejętności posługiwania się kompozycją na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Interesujący wybór tematu, umiejętność analizy tematu. Podstawowa wiedza z zakresu kultury, sztuki i historii architektury wnętrz.
Podstawą nauczania jest wiedza o kształtowaniu przestrzeni i formy architektonicznej w relacji do człowieka. Postrzegane, jako integracja zagadnień wynikających z doświadczeń artystycznych, wiedzy humanistycznej i technicznej oraz tradycji, kultury i racji ekonomicznych.
Projekty dotyczą otoczenia człowieka rozumianego, jako: wnętrze krajobrazowe, mieszkalne i użyteczności publicznej, miejsce pracy, miejsce odpoczynku i rekreacji.
Istotnym zagadnieniem jest zrozumienie przez studentów zakresu wprowadzania zmian w procesie przekształcania projektowego. Efektem kształcenia jest przygotowanie realizacji projektów z zakresu architektury wnętrz.
Studenci w ramach ćwiczeń przygotowywani są do systemowego i kompleksowego projektowania.
W ramach zajęć z przedmiotu podstawy projektowania architektury wnętrz omawiane są zagadnienia dotyczące analizy i wyboru problemów w zadaniu projektowym, powiązania zagadnień użytkowych, technicznych i estetycznych z uwarunkowaniami historycznymi, kulturowymi i społecznymi.
Studenci uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji.
W procesie dydaktycznym uwzględniona jest problematyka dotycząca waloryzacji obszaru podlegającego opracowaniu oraz organizacji projektowanej przestrzeni.
Podkreślane jest znaczenie zasad kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, akcentów, skali, różnorodności etc.
Opanowanie umiejętności linearnego i syntetycznego zapisu informacji projektowych, na etapie opracowywania projektu, jak też podania końcowego.
Ćwiczenia polegają na realizacji indywidualnych projektów lub na pracy w grupach, połączone są z dyskusją problemową. Ćwiczeniom towarzyszą prezentacje i wykłady które mogą być połączone z projekcją multimedialną.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną w randze egzaminu na podstawie oceny wykonanych prac, (jakości i oryginalności) oraz sposobu podania projektu.
Oceniany jest całokształt pracy studenta, obecność na zajęciach, aktywność i zaangażowanie oraz systematyczność w pracy.
Warunkiem zaliczenia jest wykonanie ćwiczeń projektowych w określonym terminie.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 12:44)