SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dokumentowanie i archiwizacja |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-EASPD-DARCH-Ć-S14_pNadGen6LEAN |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Nauczenie studentów umiejętnego doboru oświetlenia i sprzętu przy wykonywaniu reprodukcji prac płaskich i przestrzennych.
Przygotowanie studentów do wykonywania dokumentacji w różnych przestrzeniach ze szczególnym naciskiem na przestrzenie galeryjno-muzealne.
Zaprezentowanie studentom różnych form i sposobów archiwizacji dokumentacji fotograficznej w postaci analogowej oraz cyfrowej oraz metod przechowywania danych.
Stworzenie oraz budowanie przez studentów własnego archiwum prac.
Opanowanie języka fotografii i nauka wykorzystywania go do rozwiązywania problemów związanych z obrazowaniem.
Nabycie przez studentów świadomości w doborze narzędzi do wykonania określonego zadania.
Podstawowa wiedza niezbędna do obsługi aparatu fotograficznego. Obsługa programów graficznych do obróbki obrazu fotograficznego. Dobór oświetlenia podczas wykonywania fotografii studyjnej. Dobór odpowiedniego sprzętu do wykonania zadania.
Studium martwej natury (z uwzględnieniem roli światła-cienia w budowaniu przestrzeni obrazu)
Fotografia wybranego obiektu (np. rzeźby) wykonana w warunkach studyjnych
Wykonanie dokumentacji wybranej wystawy (pełny opis przy pomocy obrazu)
Przygotowanie portfolio w wersji cyfrowej i online – dokumentacja własnego dorobku artystycznego
Reportaż fotograficzny z wystawy – np. wernisaż, performance
Realizacja cwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenarze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.
Realizacja trzech tematów w technice cyfrowej.
Boris Von Brauchitsch „Mała historia Fotografii” wydawnictwo Cyklady wydanie 2002
Roland Barthes „Światło obrazu” wydanie 2008 wydawnictwo Aletheia wydanie 2008
John Berger „O patrzeniu” wydawnictwo Aletheia wydanie 1990
Susan Sontag „O fotografii” wydanie 1977 wydawnictwo Krater 2017
Andre Rouille „Między dokumentem a sztuką współczesną”
Francois Soulages „Estetyka fotografii”
www.fototapeta.art.pl
www.szerokikadr.pl
www.magazynszum.pl
www.fotopolis.pl
www.fotoblogia.pl
Aktualne wydawnictwa
Zmodyfikowane przez dr Marek Lalko (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 20:40)