SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Harmonia jazzowa II MJ - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Harmonia jazzowa II MJ
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-Hjazz MJ-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki

jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk

harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne

przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotu w semestrze pierwszym.

Zakres tematyczny

 

[1]. Idiomatyczne progresje w muzyce jazzowej [2]. harmonika i forma bluesa; [3] progresja harmoniczna Rhythm Changes; [4] Techniki reharmonizacji jazzowej

Metody kształcenia

Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie kolokwium semestralnego i przedstawionych pisemnych prac domowych.

Literatura podstawowa

1. Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020

2. Andy Jaffe, Jazz Harmony, Advance Music 1996;

3. Mark Levine, Jazz Piano Book, Sher Music 1989;

4. W. Weiskopf & R. Ricker, Augmented scales in jazz, Aebersold 2010;

5. Slonimsky, Thesaurus of Scale on Melody Patterns, Amsco Publications 1975

 

Literatura uzupełniająca

1. Mark Levine, The Jazz Theory, Sher Music 1995;

2. Bill Dobbins, Contemporary Pianist, GAMT Music Press 1978;

3. Bogdan Hołownia, O harmonii jazzowej. Zapiski z szuflady, HOBO Records 2013

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 25-03-2021 21:49)