[1] Praca nad brzmieniem [2] Rozwijanie możliwości technicznych i artykulacyjnych w grze na instrumencie, [3] Pogłębienie świadomości harmonicznej, poczucia rytmu,
[4] Przedstawienie studentowi możliwości praktycznego zastosowanie skal muzycznych na przykładzie różnych progresji akordowych [5] Rozwijanie umiejętności gry a’vista
[6] Ukierunkowanie studenta na samodzielny rozwój zainteresowań muzycznych: rozwijanie predyspozycji twórczych w improwizacji oraz doskonalenie umiejętności samodzielnego interpretowania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej
Dla wokalistów:
[1] Zapoznanie studenta z podstawowymi technikami przydatnymi w wokalistyce jazzowej.
[2] Rozwijanie wrażliwości muzycznej studenta w procesie realizacji wybranego repertuaru i wykorzystywanie jego wiedzy i umiejętności do samodzielnej pracy twórczej.
[3] Zapoznanie się z szeroko pojętą literaturą muzyczną związaną z obszarem studiów.
Wymagania wstępne
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.
Zakres tematyczny
Zakres tematyczny uwarunkowany jest poziomem zaawansowania studenta i wyborem instrumentu. Wśród istotnych zagadnień znajdują się m.in: [1] Techniczne podstawy gry na instrumencie: oddech, intonacja, zadęcie, artykulacja [2] Improwizacja na bazie progresji II-V- I [3] Opanowanie techniczne fragmentów wybranych przez pedagoga solowych partii improwizowanych [4] ćwiczenia artykulacyjne stanowiące podstawę do samodzielnej interpretacji utworów jazzowych w odniesieniu do stylistyki.
Metody kształcenia
Ćwiczenia praktyczne z pedagogiem prowadzącym.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia semestru jest udział studenta w zajęciach i jego indywidualna praca nad zagadnieniami realizowanymi na zajęciach.
Literatura podstawowa
The New Jazz Real Book – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)
Other books depending on the instrument
Literatura uzupełniająca
FORTEPIAN:
M. Levine: Jazz Piano
B. Dobbins: Contemporary Pianist
J. la Porta: Jazz Articulation
M. Levine- Jazz Theory
Transkrypcje solówek: B. Evans, Ch. Corea, H. Hancock, Mc Coy Tyner, D. Brubeck, B. Powell, Th. Monk
A. Loverne: Tones of runs
GITARA:
Charlie Parker: Omnibook
John Scofield: On Improvisation
Joe Pass: Jazz Lines
John Scofield: Jazz – Funk Guitar tom 1 i 2
Marek Bliziński: Gitara Jazzowa
The New Real Book: tom 1,2 i 3
Andrzej Góralski: Gitara Elektryczna
William G. Lewitt: Reading Studies for Guitar tom 1 i 2
TRĄBKA
Charles Colin: Advanced Lip Flexibilities for Trumpet, New York 1972,
Nicolas Slonimski: Thesaurus of Scales and Melodic Patterns, Coleman-Ross Co., N.Y., 1974
Charlie Parker Omnibook, publisher: Michel H. Goldsen, 1978
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.