SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki kompozytorskie |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-TechKom-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykorzystywanie wybranych technik kompozytorskich w twórczości własnej studenta. Poszerzenie umiejętności pracy z partyturą.
Pozytywnie zdany egzamin wstępny na studia II stopnia i wybranie bloku fakultatywnego 'Kompozycja z elementami realizacji dźwięku'.
1. Zapoznanie z wybranymi technikami używanymi przez kompozytorów muzyki klasycznej, filmowej i rozrywkowej.
2. Poznanie terminologii oraz zakresu pojęcia technik kompozytorskich.
3. Analiza fragmentów partytur i nagrań.
4. Przyswojenie umiejętności kształtowania we własnych próbach kompozytorskich poszczególnych elementów dzieła muzycznego według kryteriów charakterystycznych dla danej techniki kompozytorskiej.
Analiza wybranych przykładów dzieł muzycznych, pokaz, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Omówienie i korekta prac przygotowywanych przez studenta.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego
- Pracę własną – przygotowanie ćwiczeń kompozytorskich
Żadna z powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
Gołąb M., Muzyczna moderna w XX wieku, Wrocław 2011.
Schäffer B., Muzyka XX wieku. Twórcy i problemy, Kraków 1975.
Gawlas J., Kontrapunkt, Kraków 1964.
Partytury i nagrania dobrane do każdego z zagadnień szczegółowych.
Zieliński T., Problemy harmoniki nowoczesnej, Kraków 1983.
Gołąb M., Dodekafonia, Bydgoszcz 1987.
Ross A., Reszta jest hałasem. Słuchając dwudziestego wieku, przekł. A. Laskowski, Warszawa 2011.
Zmodyfikowane przez dr Stanisław Leśniewski (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 15:04)