SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna śródroczna - wdrożeniowa - 80 godz. w szkole podstawowej - 1 dzień w tygodniu. |
Kod przedmiotu | 05.9-WL-SP-PPW |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 80 | 5,33 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest kształcenie właściwych umiejętności i nawyków w przyszłej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, wdrażanie studentów do samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy przez udział w całokształcie życia szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem:
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego dziecka.
Przeprowadzenie samodzielnie i zespołowo diagnozy środowiskowej: baza do realizacji zajęć z wychowania fizycznego, wyposażenie w podstawowe przybory dydaktyczne, wyposażenie w podstawowe przyrządy do gier drużynowych, lekkoatletyki i gimnastyki, liczba grup ćwiczebnych i przeciętna liczebność grupy w czasie godziny lekcyjnej w klasach I–III i IV-VIII; zapoznanie się z dziennikami, zeszytem pracy nauczyciela, planem dydaktyczno–wychowawczym; inna działalność szkolna i pozaszkolna.
Poznanie obowiązującej dokumentacji pracy nauczyciela wychowania fizycznego:
-przeprowadzenie hospitacji doradczo- doskonalącej (zajęć ruchowych/lekcji wychowania fizycznego w klasach I-III, lekcji wychowania fizycznego w klasach IV- VIII, pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych prowadzonych w ramach UKS/ SKS, lekcji wychowawcza);
- asystowanie nauczycielowi edukacji wczesnoszkolnej: części wstępnej, głównej i końcowe lekcji (w klasach I-III i IV- VIII); asysty organizacyjne;
- samodzielne prowadzenie lekcji: wychowawczej, wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej i w klasach IV-VIII, zajęć pozalekcyjnych (SKS/UKS).
Zastosowanie wszelkich metod i form pracy omawianych na metodyce wychowania fizycznego. Stosowanie ich w praktyce: metoda poglądowa, w słownym ujęciu ruchu,
metoda analityczna, syntetyczna, analityczno-syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, karty praktyki studenta, notatki z prowadzonych w szkole hospitacji) w wyznaczonym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.
Ocena końcowa - ocena wystawioną z praktyki, to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się
zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę
końcową 5,0. W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator praktyk może ocenę zmienić.
1. Strzyżewski ST., 2008, Proces wychowania w kulturze fizycznej, PWN, Warszawa.
2. Sozański H., Adamczyk J. G., 2013, Program aktywności sportowej dla dzieci klas 4 – 6, MS i T Warszawa
3. Stawczyk Z., 1993, Ćwiczenia ogólnorozwojowe, AWF Poznań.
4. Talaga J., 2004, Sprawność fizyczna ogólna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań.
5.Wieczorek A., 2004, Normy sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego,
AWF Poznań.
Czasopismo „Lider”, „Kultura Fizyczna”, "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne"
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 12-04-2021 18:01)