SylabUZ
Course name | German III |
Course ID | 06.9-WM-BHP-P-6_19 |
Faculty | Faculty of Engineering and Technical Sciences |
Field of study | occupational health and safety |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Cel szczegółowy:
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- praca z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów.
Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze 4 jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze 3.
L1 - 2: Funkcjonowanie w społeczeństwie; polityka; wyrażanie opinii, życzeń, sprzeciwu, zgody z opiniami innych osób, niepewności; porównywanie.
L3 - 4: Komunikacja: środki transportu - ich zalety i wady; podróżowanie; zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym; informowanie o konsekwencjach zachowania w ruchu drogowym - przyczyny i skutki wypadków komunikacyjnych.
L5 - 6: Współczesne środki przekazu i przetwarzania informacji: interpretowanie statystyk; instrukcje obsługi urządzeń; wyrażanie opinii; podawanie przyczyny; anglicyzmy w języku niemieckim.
L7: Sprawdzian słownictwa, struktur gramatycznych oraz czytania ze zrozumieniem.
L8 - 9: Komunikacja w miejscu pracy: Savoir-vivre; smalltalk; praca samodzielna - praca w zespole: wskazywanie problemów, zgłaszanie propozycji, przyjęcie lub odrzucenie propozycji; relacjonowanie.
L10 - 11: Prawa i obowiązki w miejscu pracy: pracownicy - pracodawcy; umowa o pracę; rodzaje zatrudnienia; bezpieczeństwo w miejscu pracy.
L12 - 13: Praca i wynagrodzenie: prezentacja firmy; interpretacja statystyk; produkty i ich prezentacja.
L14: Pisanie i liczenie: sporządzanie notatek; listy oficjalne: oferta, reklamacja; podstawowe działania matematyczne.
L15: Test na zaliczenie 4 semestru - test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Oceny wyników nauczania w formie:
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych.
1. Ch. Lemcke, L. Rohrmann, T. Scherling, Berliner Platz 3, Langenscheidt Polska Sp. z o.o., Warszawa 2004
2. U. Koithan, H. Schmitz, T. Sieber, R. Sonntag, Aspekte neu B1 plus, Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2018
3. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
4. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
Modified by mgr Danuta Chlebicz (last modification: 07-05-2021 22:02)