SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-D-32_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Prezentacja tematu z obszaru zawodowego w języku angielskim.
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
- nauka i studia w krajach anglojęzycznych (strony internetowe uczelni; korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, życiorys, list motywacyjny)
- planowanie i przebieg kariery zawodowej (informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości, ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia)
- narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi
- terminologia naukowa
- materiały, ich właściwości i zastosowanie
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Umiejętność prezentacji (słownictwo, zwroty, metody)
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre- intermediate, Oxford University Press, 2005
Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford
Marion Grussendorf, Express Series,English for presentations, Oxford Business English, OUP 2009
David Grant and Robert McLarty, Business Basics,OUP 2008
Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
http://www.onestopenglish.com/
http://www.insideout.net/
https://elt.oup.com/student/englishfile/?cc=pl&selLanguage=pl
Zmodyfikowane przez dr inż. Tomasz Belica (ostatnia modyfikacja: 26-04-2021 20:39)