SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-D-33_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
L1 - 2: Nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych: strony internetowe uczelni; terminologia naukowa; stypendia; wymiana akademicka; praktyki studenckie.
L3 - 4: Poszukiwanie pracy: informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości, ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia; życiorys, list motywacyjny, rozmowa kwalifikacyjna; doświadczenie zawodowe; pytania do potencjalnego pracodawcy;
L5 - 6: Początki pracy w przedsiębiorstwie: kompetencje, obowiązki; struktura przedsiębiorstwa, formy prawne przedsiębiorstw;
L7: Sprawdzian.
L8 - 9: Ocena bezpieczeństwa miejsc pracy, maszyn, urządzeń i procesów; propozycje poprawy bezpieczeństwa.
L11 - 12: Wpływ zachowań ludzkich na bezpieczeństwo w życiu codziennym i w miejscu pracy; zasady bezpieczeństwa; rodzaje zagrożeń; motywowanie do bezpiecznych zachowań.
L13 -14: Pozyskiwanie, prezentacja i interpretacja danych istotnych dla studiowanego kierunku. Prezentacja ustna i pisemna z wybranego zagadnienia związanego z kierunkiem studiów.
L15: Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka. Materiał gramatyczny jest odpowiedni dla poziomu B2 i B2+. Szczególny nacisk położony jest na słownictwo specjalistyczne.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych.
1. A. Höffgen, Deutsch lernen für den Beruf, Verlag für Deutsch, Ismaning 1999
2. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
3. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 21:42)